ויאגרה עשוייה לסייע בתפקוד מיני של ….חלק מהנשים (J Urol )

בדומה לגברים, יש עדויות שהפרעת עוררות מינית בקרב נשים נגרמת ע”י הפרעה בציר ה- oxide-cyclic guanosine monophosphate . לכן הויאגרה, (sildenafil ) שהיא חוסם סלקטיבי של ה- phosphodiesterase 5 הייתה עשוייה לכאורה להגביר זרימת דם באיבר המין הנשי ולשפר עוררות ותפקוד מיני בקרב נשים.

במחקר זה שנתמך ע”י פייזר אשר היה רב מרכזי וכפול סמיות החוקרים בדקו את ההשפעה של ויאגרה על נשים עם הפרעות בעוררות מינית –  (female sexual arousal disorder (FSAD .

החוקרים בדקו למעלה מ-850 נשים וזיהו מתוכן 202 עם FSAD אשר היו עם רמות מספקות  פלסמה של אסטרוגן ואנדרוגן באופן טבעי אן באמצעות השלמה חיצונית. נשים שאובחנו הסובלות מבעית עוררות מינית על רקע הפרעה פסיכולוגית או מינית , הוצאו מהמחקר.

נשים עם(  HSDD ( concurrent hypoactive sexual desire disorder נכללו במחקר. הנשים חולקו אקראית לקבוצה שקיבלה ויאגרה במינונים של בין 25 מ”ג ל-100 מ”ג, או פלצבו, שעה אחת לפני פעילות מינית (שהוגבלה לאחת ביום…) למשך 12 שבועות.

מדידה סטנדרטית של זרימת דם וסיפוק בוצעה במהלך ה”משחק המקדים” והמשגל עצמו. נמצא שיפור משמעותי בקבוצה שקיבלה את הויאגרה, אך רק בקרב נשים ללא HSDD .

תופעות הלואי כללו הבזקים, כאבי ראש, דלקות אף, בחילות שהיו קלות עד בינוניות.

מסקנת המחקר היא שהויאגרה נראית כמשפרת ומיטיבה לקבוצת נשים מוגדרת ומוגבלת הסובלת מבעית תפקוד מיני. מרשם של ויאגרה לנשים צריך להנתן לדעת סוקרי המחקר מ- journal watch  לרופאים המיומנים באיבחון FSAD  .

Published in Journal Watch January 27, 2004

Source

Berman JR et al. Safety and efficacy of sildenafil citrate for the treatment of female sexual arousal disorder: A double-blind, placebo controlled study. J Urol 2003 Dec; 170:2333-8.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה