הקשר בין Reflux לסימפטומים נשימתיים בילדים איננו חד-משמעי

דיווח שפורסם לאחרונה טוען כי למרות שנראה כי קיים קשר בין gastroesophageal reflux לבין בעיות בדרכי הנשימה העליונות בילדים, בחינה קפדנית של 100 מחקרים העוסקים בנושא זה איננה מעלה מסקנה חד-משמעית.

החוקר הראשי הסביר כי הוא ועמיתיו קיוו לספק לרופאים קוים מנחים לטיפול בילדים עם סימפטומים בדרכי האויר העליונות שבהם קיים חשד לבעית reflux.

החוקר מסביר כי הדעות שנמצאו בספרות הטרוגניות מאוד – דרכים שונות שימשו לביצוע האיבחון, אוכלוסיות שונות של ילדים השוו זו לזו, ורק לעיתים רחוקות נעשה שימוש גם בקבוצות ביקורת בניסויים.

החוקרים מצאו תחילה 99 מחקרים רלוונטיים שפורסמו בבריטניה מאז שנת 1966. רבים מהם נפסלו, אך גם באלו שנמצאו מתאימים לקריטריונים שעל-פיהם נעשה המיון לא נמצאה עקביות.

החוקר הוסיף כי בשל כך קשה ביותר למצוא מידע שימושי בכדי לקבוע מי מהילדים צריך לעבור בדיקה נוספת או טיפול ב-reflux כאטיולוגיה אפשרית לסימפטומים בדרכי האויר העליונות.

למרות זאת ,החוקרים מציינים כי באופן כללי, reflux אובחן לעיתים קרובות בחולים סימפטומטיים. החוקרים מסכמים כי נראה שהעדויות תומכות בהיפותזה בנוגע לקשר בין reflux לסימפטומים בדרכי האויר העליונות בילדים.

החוקרים ציינו כי קיים צורך במציאת דרכי מדידה סטנדרטיות של תופעת ה-reflux, במציאת קבוצות השוואה מתאימות למחקרים, ובשימוש בשיטות סטטיסטיות מחמירות יותר.

Arch Otolaryngol Head Neck Surg 2003;129:1213-1220.


לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

  • הטיפ השבועי עם פרופ' איתמר רז: אבחון סרטן המעי

    הטיפ השבועי עם פרופ' איתמר רז: אבחון סרטן המעי

    שלום לכולם וברוכים הבאים לעוד פרק של “טיפ מחדר הרופא”, הפעם נעסוק באחת מהמחלות החשובות והקשות לאבחון – סרטן המעי. פרופסור איתמר רז יחלוק איתנו מידע חדש ומרתק מתוך מאמר שהתפרסם ב-JAMA OPEN ממאי האחרון. נלמד על השיטות המתקדמות לאבחון מוקדם והדרכים לשיפור הסיכויים לטיפול מוצלח. לכל הטיפים השבועיים  בחסות בלתי תלויה של חברת נובונורדיסק

  • צליעה בילדים (Pediatr Rev) - והערות ד

    צליעה בילדים (Pediatr Rev) - והערות ד"ר אבי פנסקי, עורך אורתופדיה

    צליעה בילדים היא סיבה שכיחה לפנייה לחדרי מיון, והאבחנה המבדלת במקרים אלו רחבה למדי: הסיבה עשויה להיות מולדת, דלקתית, זיהומית, חבלתית, נאופלסטית ואידיופאתית. ד"ר פנסקי משתף מאמר מ-Pediatrics in Review הסוקר את שיטות האבחון השונות, ומוסיף מהערותיו.

  • הנחיות האיגוד האמריקאי לאלרגיה, אסתמה ואימונולוגיה לטיפול באטופיק דרמטיטיס (JAMA Pediatrics)

    הנחיות האיגוד האמריקאי לאלרגיה, אסתמה ואימונולוגיה לטיפול באטופיק דרמטיטיס (JAMA Pediatrics)

    כוח העבודה (Joint Task Force) של האיגוד האמריקאי לאלרגיה, אסתמה ואימונולוגיה עדכן את ההנחיות לטיפול ב-AD. ד"ר עדי זיו, עורך מדור ילדים, משתף את המאמר מה-JAMA Pediatrics שריכז את ההמלצות העיקריות לגבי טיפול בדרמטיטיס אטופית, ומוסיף מהערותיו.

  • השתלת כבד דוחה התקדמות גרורות לסרטן מעי גס ורקטום (JAMA Surgery)

    השתלת כבד דוחה התקדמות גרורות לסרטן מעי גס ורקטום (JAMA Surgery)

    השתלת כבד מלווה בשיפור הישרדות ללא-התקדמות מחלה בחולים נבחרים עם סרטן מעי גס ורקטום לא-נתיח עם פיזור כבד; עם זאת, ההשפעה על ההישרדות הכוללת ושיעורי ההישנות לא הייתה מובהקת סטטיסטית, כך עולה מנתונים שפורסמו בכתב העת JAMA Surgery. ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי מחקרים קודמים הצביעו על תוצאות מבטיחות בחולים נבחרים עם סרטן מעי גס […]

  • יתרונות בדיקות סקר של יילודים לחסר וויטמין B12 (מתוך Pediatrics)

    יתרונות בדיקות סקר של יילודים לחסר וויטמין B12 (מתוך Pediatrics)

    בדיקות סקר של יילודים לחסר וויטמין B12 עשויות להוביל לירידה של פי ארבע בסיכויי להתפתחות חסר תסמיני של הוויטמין בשנה הראשונה לחייהם, בהשוואה ליילודים שלא עברו בדיקות סקר אלו, כך עולה מתוצאות מחקר חדש מגרמניה שפורסמו בכתב העת Pediatrics. ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי חסר וויטמין B12 עשוי לפגוע בהתפתחות יילודים, אך ההשפעה של בדיקות […]

  • גורמי סיכון להיצרות בהשקה לאחר ניתוח כריתת וושט (BMC Cancer)

    גורמי סיכון להיצרות בהשקה לאחר ניתוח כריתת וושט (BMC Cancer)

    מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת BMC Cancer עולה כי דלף מהשקה, מחלות לב וכלי דם וסוכרת הינם גורמי סיכון אפשריים להיצרות בהשקה של הוושט בחולים לאחר כריתת וושט. מטרת המחקר הנוכחי הייתה לבחון גורמי סיכון להיצרות בהשקה בחולים עם סרטן וושט לאחר כריתת וושט. היצרות בהשקה הינה הסיבוך ארוך הטווח הנפוץ ביותר בחולים לאחר […]

  • סוכרת מלווה בסיכון מוגבר לתמותה בחולים עם סרטן מעי גס ורקטום (Br J Cancer,)

    סוכרת מלווה בסיכון מוגבר לתמותה בחולים עם סרטן מעי גס ורקטום (Br J Cancer,)

    מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת British Journal of Cancer עולה כי אבחנה של סוכרת לפני אבחנת ממאירות מעי גס ורקטום מלווה בסיכון מוגבר לתמותה, בעיקר בשחורים לא-היספאנים ובחולים ממעמד סוציו-אקונומי נמוך. במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לבחון את הקשר בין אבחנה של סוכרת ובין הסיכון לתמותה בקרב חולים עם אבחנה של סרטן מעי גס ורקטום […]

  • מה בין ריכוזי ויטמין D בדם ובין פיברוזיס כבדי בחולים עם סוכרת? (Acta Diabetol)

    מה בין ריכוזי ויטמין D בדם ובין פיברוזיס כבדי בחולים עם סוכרת? (Acta Diabetol)

    במאמר שפורסם בכתב העת Acta Diabetologica מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי ריכוז ויטמין D גבוה בדם עשוי להשפיע לטובה על בריאות הכבד בחולים עם סוכרת ופיברוזיס כבדי. ברקע למחקר החוקרים מסבירים כי פיברוזיס כבדי הינו סיבוך נפוץ בקרב חולים עם סוכרת. מחקרים קודמים רמזו לקשר בין ויטמין D ובין פיברוזיס כבדי, […]

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה