אין הבדל משמעותי בין מתן abciximab ו- retaplase לעומת מתן abciximab בלבד לפני ביצוע צנתור עבור MI

מחקר חדש קובע כי אין הבדל משמעותי בין מתן abciximab ו- retaplase לעומת מתן abciximab לבד, בחולי MI לפני ביצוע PCI.

במחקר השתתפו 253 חולים שהופנו לצורך התערבות פר-קוטנאית ( PCI ) עקב אוטם שריר הלב. החולים חולקו אקראית לשתי קבוצות, בראשונה הם טופלו ב- abciximab וב- retaplase, ובשניה ב- abciximab בלבד. קריטרינים להכללה היו: כאב בחזה במשך מעל 10 שעות, הרמת מקטע ST של 1 מ”מ לפחות בשני leads ותחילת סימפטומים ב- 12 השעות האחרונות.

הקבוצות היו בעלות מאפיינים דומים: 20% סכרתיים, 2/3 עם מחלה במספר כלי-דם, 40% היו עם אוטם בקיר הקדמי, 75% קיליפ דרגה I. ב- 90% הוכנס סטנט.

לאחר 5 10 ימים הוערך גודל האוטם הסופי בעזרת הדמייה סינטיגרפית. לפני PCI זרימה של TIMI III היתה קיימת ב- 40% מחולי הטיפול המשולב וב- 18% מהמטופלים ב- abciximab בלבד.

גודל האוטם כלל 30% מחדר שמאל בזרוע המשולבת לעומת 11.5% בקבוצת ה- abciximab, אולם ההבדל לא היה סיגניפיקנטי. לא נרשם הבדל משמעותי גם בחולים אצלם נדרשו מעל שעתיים עד העברה למרכז בו בוצע- PCI, ובחולים בהם הזמן מהרנדומיזציה ועד ה- PCI עלה על 90 דקות.

המחקר מראה כי אין הבדל משמעותי בגודל האוטם הסופי אצל חולי MI שטופלו ב- retaplase וב- abciximab, לעומת חולים שטופלו רק ב- abciximab. יתכן כי הסיבה לכך שלא נרשם הבדל משמעותי בתוצאה היא שבזרוע המשולבת אחוז נמוך יחסית של חולים הגיעו ל- TIMI III; 40% לעומת 55% במחקרים אחרים שנערכו לאחרונה. בזרוע המשולבת נרשם שיעור רב יותר של דימומים, מה שמתאים לעקרון שככל שניתן טיפול פוטנטי יותר הסיכון לדימומים גובר.

לידיעה ב- TCTMD

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה