סינון מועמדים ל-LASIK יכול לצמצם דיפלופיה (כפל ראיה)

שכיחות של דיפלופיה( diplopia) לאחר ניתוח LASIK יכולה לרדת עם מתן תשומת לב לגורמי סיכון,כך ע”פ תוצאות מחקר שפורסם החודש ב-Archives of Ophthalmology .

מעט נכתב על השוני בגורמי המכניזם של דיפלופיה לאחר ניתוח רפארקטיבי, על הרבדים של תכונות של החולים שבונות רמות שונות של סיכון להתפתחות הבעייה, או הנחיות מומלצות לסינון המועמדים, מסרו החוקרים.

בחולים עם דיפלופיה קיימת לאחר ניתוח LASIK , הסיבה לדיפלופיה יכולה להמצא בבעיות טכניות כמו יצירת צלקת או כשלון בהשגת האפקט האופטי המבוקש; צורך קודם בפריזמה, אניסיקוניה, או תפיסה של אות אובייקט כשונה בגודלו בכל עין , מונווויזיון יטרוגני ועוד .

מלבד מקרים אלו הקשורים לבעיות טכניות, החוקרים  הסיקו כי מקרים של דיפלופיה יכולים להיות שכיחים פחות עם מתן תשומת לב לרבדים שונים של סיכון ועם המלצות מתאימות לסינון מועמדים לניתוח, כמו היסטוריה כללית, בדיקת עיינים בסיסית עם מבחני רוחק ופיקוס ומבחנים מתקדמים יותר לפי הצורך. החוקרים מציעים גיידליינס לסינון כדי לקבוע סיכונים והמלצות לניהול חולים בסיכון בינוני עד גבוה לדיפלופיה. “אמנם חלק מן הגיידליינס נראים שרירותיים , אך אנחנו חושבים כי הגיידליינס הללו שמבוססים על הנסיון המשולב שלנו בטיפול באנשים עם פזילה הם הגיוניים”, מסרו החוקרים.

לכתבה המלאה באתר medsccape

Arch Ophthalmol. 2003;121:315-321

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה