פציעות סקייטבורד וקורקינט בילדים- עמדת האקדמיה האמריקאית לרפואת ילדים

American Academy of Pediatrics Committee on Injury and Poison Prevention. Skateboard and Scooter Injuries. Pediatrics 2002; 109: 542- 543.

בעשור האחרון נצפתה חזרה של הרכיבה על גבי סקייטבורד בקרב הנוער, ועמה עלייה בשיעורי הפציעות. במהלך 25 השנים האחרונות בארה”ב, ההארעות השנתית של פציעות מסקייטבורד הגיעה לשיאה בשנת 1977 עם 150,000 פציעות, וירדה ל- 16,000 בשנת 1983- עובדה המיוחסת לירידה ברכיבה. בשנת 1999 נספרו כ- 51,000 פציעות, ובשנת 1997 אושפזו כ- 1500 ילדים עקב רכיבה על גבי כלי זה, כאשר רוב החבלות היו חבלות ראש. כ- 90% מהנחבלים ממין זכר. שלושת אתרי הפציעה הנפוצים הם הקרסול, מפרק כף היד והפנים. ורק 5% היו פציעות חמורות כגון זעזוע מוח וחבלות פנימיות. מקרי מוות בסקייטבורד הם מאורע נדיר. יש לציין כי רבע מהילדים אשר אושפזו נפגעו ע”י רכב ממונע.

קורקינטים קלים ובלתי ממונעים הפכו פופולריים מאוד לאחרונה. הם מיוצרים מאלומיניום עם גלגלים קטנים. הם שוקלים כארבעה ק”ג ובעלי יכולת קיפול. בשמונת החודשים של שנת 2000 נפצעו בארה”ב כ 9400 איש כתוצאה מרכיבה על כלי זה, 94% מהם צעירים מגיל 15; 31% היו צעירים מגיל 8. כשליש מהפציעות היו שברים או פריקות,29% היו חבלות ראש ופנים ו34% היו פציעות מפרק כף היד, מרפק, אמה או ברך. ישנה המלצה כי ילדים צעירים מגיל 8 ירכבו בהשגחת מבוגר, וכי כל הרוכבים יחבשו קסדה וירכיבו מגיני ברכיים ומרפקים. מומלץ כי ילדים לא ירכבו על גבי קורקינט ברחוב, בלילה או על גבי משטחים עם מים, חול, חצץ או עפר.

ילדים צעירים נמצאים בסכנת פציעה גבוהה מרכיבה על גבי סקייטבורד או קורקינט, עקב שיפוט לקוי לגבי יכולתם העצמית, הכוח שלהם ותנועת רכבים או הולכי רגל בסמוך. מרכז הכובד של ילדים קטנים גבוה מזה של ילדים גדולים יותר או של מבוגרים, המערכת העצבית-שרירית אינה מפותחת דיה, ואין ביכולתם להגן על עצמם מפני פציעה בצורה מספקת. מסיבות אלו על ילדים צעירים מגיל 5 להמנע מרכיבה על גבי סקייטבורד, בעוד אלו הצעירים מגיל 10 דורשים השגחה צמודה. על ילדים מתחת לגיל 8 להמנע מרכיבה על קורקינט.

האקדמיה האמריקאית לרפואת ילדים ממליצה בנוסף, כי אין לרכב על גבי סקייטבורד בסמוך לתנועת כלי רכב, ללא קשר לנפח התנועה באותו זמן, ובמיוחד אין להאחז בכלי רכב נוסעים. על רופאי הילדים להורות להורים, מורים ואחרים לעודד שימוש בציוד מגן בכדי להקטין את חומרת הפציעה לאחר נפילה. על הרשויות להמשיך לפתח פארקים יעודיים לספורט זה על מנת להרחיק את הילדים מהתנועה ולהפחית שימוש במקפצות “תוצרת בית”.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה