אחת מכל עשר פרוצדורות TAVR מבוצעת להתוויה לא-מאושרת (JAMA Cardiol)

כאחד מכל עשרה חולים בארצות הברית השלים פרוצדורת TAVR (Transcatheter Aortic Valve Replacement) להתוויה לא-מאושרת, בפרט אי-ספיקת מסתם אאורטלי או מיטראלי ומסתם אאורטלי דו-צניפי, כך עולה מתוצאות מחקר חדש, שפורסמו במהלך חודש יוני בכתב בעת JAMA Cardiology.

על-בסיס מאגר TVT (Transcatheter Valve Therapy) של ה-STS/ACC (Society of Thoracic Surgeons/American College of Cardiology), החוקרים בחנו את המגמות והתוצאות של פרוצדורות TAVR מעבר להתוויות המאושרות ב-328 אתרים בארצות הברית, שביצעו פרוצדורות אלו בין 9 בנובמבר, 2011, ועד 30 בספטמבר, 2014.

המדגם כלל 23,847 חולים, בגיל חציוני של 84 שנים. 2,274 חולים (9.5%) השלימו פרוצדורות TAVR מעבר להתוויות המאושרות, כולל מסתם אאורטלי דו-צניפי (435 חולים), היצרות מתונה של מסתם וותין (189 חולים), אי-ספיקה מיטראלית חמורה (935 חולים), אי-ספיקה אאורטלית חמורה (853 חולים) או היצרות תת-אאורטלית (שלושה חולים).

ההשתלה הייתה מוצלחת כמעט בכל הפרוצדורות (92% מההתוויות הלא-מאושרות ו-93% מההתוויות המאושרות).

שיעורי התמותה באשפוז היו גבוהים יותר בקרב חולים בהם הפרוצדורה בוצעה להתוויה לא-מאושרת, בהשוואה לפרודורות מאושרות (6.3% לעומת 4.7%), כמו גם שיעורי התמותה לאחר 30 ימים (8.5% לעומת 6.1%) ולאחר שנה אחת (25.6% לעומת 22.1%). שיעורי התמותה המתוקנים לאחר 30 ימים היו גבוהים יותר בקבוצת החולים לאחר פרוצדורה להתוויה לא-מאושרת (יחס סיכון של 1.27), בעוד ששיעורי התמותה המתוקנים לאחר שנה אחת היו דומים בשתי הקבוצות (יחס סיכון של 1.11).

חציון שיעור פרוצדורות TAVR לפרוצדורות לא-מאושרות עמד על 6.8% לבית חולים, כאשר בבתי חולים בשליש העליון של פרוצדורות להתוויות לא-מאושרות תועדו שיעורי סיבוכים קרדיווסקולאריים גבוהים יותר לאחר 30 ימים, בהשוואה לבתי חולים בשליש התחתון. עם זאת, הבדלים אלו לא זוהו בהערכת התוצאות המתוקנות לאחר 30 ימים או שנה אחת.

ממצאי המחקר תומכים בצורך בהשלמת מחקרים נוספים בנוגע ליעילות פרוצדורות TAVR להתוויות לא-מאושרות.

JAMA Cardiol 2017

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה