ילדים רבים עם זיהומי עצם נושאים בגרונם את החיידקים הגורמים לזיהום (CMAJ)

במאמר שפורסם בכתב העת CMAJ מדווחים חוקרים כי ילדים רבים עם זיהומי עצם ומפרק נושאים את החיידקים הגורמים לזיהום בגרונם, ממצא העשוי לסייע באבחנה מהירה יותר וטיפול מותאם בצורה טובה יותר.

במטרה לקבוע את הקשר בין קולוניזציה של החיידקים ובין זיהומי עצם ומפרק, החוקרים ערכו מחקר מקרה-ביקורת שכלל זוג בתי חולים לילדים בקנדה ושווייץ. המחקר כלל 77 ילדים שפנו לחדרי מיון עם אבחנה סבירה של זיהום עצם ומפרק ו-286 ביקורות תואמות שפנו לחדרי מיון ללא זיהומים אלו.

באמצעות בדיקות PCR, החוקרים זיהו חיידקי Kingella kingae בגרון של 46 מבין 65 הילדים (71%) עם מקרים מאושרים של זיהומי עצם ומפרק ו-17 מבין 286 הביקורות (6%). הסיכון לזיהום עצם היה גבוה יותר דרמטית בקרב ילדים שנשאו K. kingae (יחס סיכויים של 38.3).

ממצאים אלו מציעים כי בדיקת דגימות גרון לפתוגן זה עשויה לסייע באבחנה של הגורם לזיהום עצם ומפרק. הבדיקה עשויה גם לסייע בהנחיית הטיפול מאחר והחיידק לעיתים קרובות עמיד ל-Clindamycin ובעבר דווח על מקרים של עמידות לביתא-לקטאם.

על-בסיס תוצאות המחקר, החוקרים מתכננים לשנות את אופן בדיקת הילדים בסיכון לזיהומי עצם ומפרק, מאחר וזיהוי החיידק הנ”ל בגרון ילדים עם חשד לזיהומי עצם יכוון לגורם למחלה. גישה זו עשויה להפחית את מספר הבדיקות האחרות המבוצעות לזיהוי הפתוגן.

CMAJ. 2017;189:E1107-11, E1105-6

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה