תינוקות לומדים משמעות מילים עוד בטרם יכולים להשתמש בהן (Proc Natl Acad Sci USA)

תינוקות מתחילים ללמוד מילים ואת משמעותן הרבה לפני שהם מתחילים לדבר, וחוקרים מתחילים להבין כיצד הם עושים זאת. הבנת משמעות מילים דורשת יצירת קשר בין דיבור והעולם מסביבנו ולמידה כיצד מילים שונות קשורות אחת לשניה.

החוקרים בחנו תינוקות בגילאי שישה חודשים במטרה לקבוע אם זיהו קשרים אלו, בניגוד לזיהוי מילים מבודדות בלבד. באמצעות מעקב אחר העיניים, החוקרים מצאו כי תינוקות הסתכלו משמעותית יותר בתמונות של חפצים עם שמות (למשל, “מכונית”) כאשר החפצים הופיעו עם חפצים לא-קשורים (דוגמת תמונה של מכונית עם תמונה של מיץ), בהשוואה לתמונה של החפצים עם חפצים קשורים (דוגמת תמונה של מכונית עם תמונה של טיולון).

החוקרים כותבים כי התינוקות עשויים לדעת מספיק על משמעות המילים בכדי להפריד בין החפצים הקשורים אחד לשני, אך לא להפריד בין שני חפצים בעלי קשר זה עם זה. כלומר, למרות שהתינוקות יודעים כי מכונית אינה קשורה עם מיץ, הם אינם מבינים כי טיולון אינו נכנס תחת קטגוריית מכונית.

באמצעות סרטוני וידאו ביתיים, החוקרים מצאו עוד כי התינוקות למדו לזהות מילים טוב יותר כאשר יכלו לראות חפצים כאשר נעשה שימוש במילים (למשל, כאשר נאמר להם “הנה הכפית שלך”, כאשר הציגו בפועל כפית בפניהם).

נראה כי תדירות השימוש במילה בנוכחות החפץ הייתה בעלת השפעה גדולה יותר על התפתחות ההבנה, בהשוואה למקור שאמר את המילה.

להערכת החוקרים, עוד לפני הבנה כיצד לשפר את אוצר המילים, יש להבין טוב יותר כיצד הנ”ל מתפתח באופן טיפוסי ומאמר זה הינו הצעד הראשון בכיוון זה. עם זאת, אחד הדברים העולים מהעבודה הנוכחית הוא כי שיחה רבה יותר עם התינוקות הקטנים, עם דגש על הדברים בהם הם מביטים עשוי לסייע בפיתוח מוקדם של השפה.

Proc Natl Acad Sci USA 2017

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה