מה להמליץ בימינו למטופל עם הצרות עורק כלילי שמאלי ראשי ? פתיחה מלעורית או ניתוח מעקפים?/מאת ד”ר יעקב גולדשטיין, האיגוד הקרדיולוגי

פיתוח אמצעים חדישים טכנולוגים ופרמקולוגיים,ומחקר קליני מבוקר רב מרכזי ( RCT ) ה SYNTAX study ( עם תומכנים DES דור ראשון – הדגים NONINFERIORITYבמורכבות אנטומית קלה בינונית, ביחס לניתוח מעקפים CABG ),הובילו להתוויה המאפשרת התערבות מלעורית בעורק כלילי שמאלי ראשי ULMCA ( ר”תUNPROTECTED LEFT MAIN CORONARY ARTERY ) בחלק מהמקרים. בהמשך 2 מחקרים ( RCT ) עם תוצאות במעט סותרות ביניהם, EXCEL ו NOBLE ( עם תומכנים DES דור חדש ), חיזקו את ההתוויות הקיימות המאפשרות בחירת PCI, באוכלוסיות נבחרות בלבד, הדומות למחקרים. מן הראוי לציין שאוכלוסיות המחקרים הנבחרים בקפידה, לא תמיד מייצגות את העולם האמיתי ביום יום.

כדי להעריך תוצאים קליניים של ביצועPCIב-ULMCA, באוכלוסיית העולם האמיתי בחיי היום יום, החוקרים במחקר נוכחי ניתחו, נתוני מרשם בינלאומי2DELTAשנערך ב 19 מרכזים, פזורים ב 7 מדינות. כל המטופלים ( סך 3986 ) שעברוPCIבעורקULMCAעם תומכניDESדור החדש, בין 2006-2015 נכללו במרשם.נעשתה ההשוואה של תוצאי הPCI, לתוצאות של מדגםCABGממרשם קודם,DELTA1( מרשם שהשווהCABGלPCIשלULMCAעםDESדור ראשון),בעזרתPROPENSITY SCORE STRATIFICATION. תוצא עיקרי מרכב של מוות, אוטם, או שבץ נבדק בתקופת מעקב חציון של 501 יום (כ 17 חודש).

לסקירה המלאה באתר האיגוד הקרדיולוגי

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה