אכילת אגוזים מלווה בשיפור הישרדות חולים עם סרטן מעי גס ורקטום (J Clin Oncol)

במאמר שפורסם בכתב העת Journal of Clinical Oncology מדווחים חוקרים על עדויות נוספות לפיהן אכילת אגוזים מלווה בשיפור הישרדותי בחולים עם סרטן מעי גס ורקטום. הממצאים מבוססים על מחקר תצפיתי של חולים עם סרטן מעי גס בשלב III, לאחר טיפול ניתוחי וכימותרפיה אדג’וונטית. בחולים שאכלו שתי מנות אגוזים בשבוע תועדה עליה ניכרת בהישרדות ללא-מחלה והישרדות כוללת, בהשוואה לאלו שלא צרכו כלל אגוזים.

מדגם המחקר כלל 826 חולים עם סרטן מעי גס בשלב III, אשר לקחו חלק במחקר CALGB 89803 (Alliance). המשתתפים השלימו שאלוני תזונה וצריכת אגוזים חושבה כסיכום המשקל היחסי של אגוזי עצים ובוטנים.

לאחר חציון מעקב של 6.5 שנים, באלו שצרכו לפחות שתי מנות (אונקיה אחת) מכל סוג של אגוזים בשבוע תועד שיפור של 42% בהישרדות ללא-מחלה ושיפור של 57% בהישרדות כוללת.

מניתוח נוסף של הנתונים עלה כי ההישרדות ללא-מחלה עלתה ב-46% בתת הקבוצה שצרכה אגוזים בקרב אלו שאכלו אגוזי עצים במקום בוטנים. ההישרדות הכוללת הייתה ארוכה ב-53% באותה תת-קבוצה של חולים שאכלו אגוזי עצים, בהשוואה לאלו שלא אכלו אגוזי עצים.

הקשר בין סך צריכת אגוזים ובין תוצאות טובות יותר נשמר לאחר שנלקחו בחשבון גורמי סיכון ידועים וחשודים להישנות ממאירות ותמותה. החוקרים טוענים כי חומרי תזונה באגוזים, דוגמת חומצות שומן לא-רווי, סיבים, ויטמינים ומינראלים, עשויים לספק השפעה נוגדת-סרטן ונוגדת-דלקת, המשפיעה לטובה על התוצאות באוכלוסיית חולים זו.

J Clin Oncol. Published online February 28, 2018

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה