ההשפעה של נטילת תוספי ויטמין D במהלך ההיריון על גדילת העובר (J Clin Endocrinol Metab)

במאמר שפורסם בכתב העת Journal of Clinical Endocrinology & Metabolism מדווחים חוקרים על ממצאי מחקר חדש, מהם עולה כי נטילת תוספי ויטמין D במהלך ההיריון, בהתאם להמלצות משרד הבריאות בסין, מלווה ברמות גבוהות יותר משמעותית של ויטמין D בעובר ובשיפור בגדילת העובר.

מטרת המחקר הייתה לבחון את ההשפעה של תוספי ויטמין D במהלך ההיריון על רמות ויטמין D ביילוד והסיכון ללידת תינוק קטן לגיל ההיריון.

כחלק ממחקר China-Anhui Birth Cohort נאספו נתונים סוציו-דמוגרפיים, הרגלי תזונה, אורחות חיים, מידע אודות תוספי ויטמין D ותוצאות לידה. לכל המשתתפות הומלץ על צריכת ויטמין D במינון 600 יחידות ביום במהלך ההיריון. רמות ויטמין D, סידן וזרחן נמדדו בדם טבורי ב-1,491 יילודים שסווגו לשלוש קבוצות, על-בסיס משך נטילת תוספי ויטמין D במהלך ההיריון.

ריכוז ויטמין D בדם טבורי היה גבוה יותר ב-3.5 ננומול/ליטר ביילודים לאימהות שנטלו תוספי ויטמין D במשך למעלה מחודשיים במהלך ההיריון, בהשוואה לאלו שלא נטלו תוספים אלו (חציון של 37.9 לעומת 34.3 ננומול/ליטר). הבדלים אלו בריכוז הויטמין בדם טבורי תועדו ללא תלות בעונת השנה בעת הלידה.

הסיכון המתוקן ללידת תינוק קטן לגיל ההיריון בנשים הרות שנטלו תוספי ויטמין D במשך למעלה מחודשיים היה נמוך יותר משמעותית, בהשוואה לנשים שלא נטלו תוספים אלו (11.8% לעומת 6.9%, יחס סיכויים של 0.53).

הממצאים מסין מעידים כי נטילת תוספי ויטמין D כמומלץ במהלך ההיריון מלווה ברמות גבוהות יותר של הוויטמין ביילוד ובשיפור גדילת העובר.

J Clin Endocrinol Metab. 2018;103(1):244-252

לידיעה במדסקייפ

תגובות רוצה להצטרף לדיון?

אין תגובות עדיין. היה הראשון להגיב!

מאמרים

מתי נכון לאמץ סטורציות גבוהות יותר ומתי סטורציות נמוכות יותר בפגים בשבוע 27 לכל היותר?

מתי נכון לאמץ סטורציות גבוהות יותר ומתי סטורציות נמוכות יותר בפגים בשבוע 27 לכל היותר?

מקור: JAMA Network Open
ד"ר ברנרד ברזילי
ד"ר ברנרד ברזילי
אין תגובות|03/08/2026

מטרת המחקר הייתה להעריך את הפשרה (Trade-off) שבין תמותה ל־ROP, המצריך טיפול כתוצאה מקביעת יעדי סטורציה, ולבחון כיצד השונות בסיכוני הבסיס במרכזים הרפואיים השונים משפיעה על פשרות אלו

הזנה אנטרלית מלאה מוקדמת לעומת הזנה שמרנית בפגים בשבועות 27–32 להיריון: מחקר אקראי מבוקר

הזנה אנטרלית מלאה מוקדמת לעומת הזנה שמרנית בפגים בשבועות 27–32 להיריון: מחקר אקראי מבוקר

מקור: Neonatology
ד"ר ברנרד ברזילי
ד"ר ברנרד ברזילי
אין תגובות|12/07/2026

בעוד מחקרים קודמים הוכיחו את בטיחותה של ETEF בפגים יציבים (VLBW), מחקר אקראי מבוקר (RCT) זה נועד להעריך את היעילות ואת הבטיחות של גישה זו בהשוואה להזנה שמרנית (CEF)

כניסת צוות רפואי

הכניסה לאתר מותרת אך ורק לצוות הרפואי

לקבלת קוד אימות לנייד ולמייל, יש למלא את כתובת המייל ואת מספר הטלפון שלך

עדיין לא נרשמת? באפשרותך לבצע רישום כאן