הסרת קשריות לימפה עשויה לשפר הישרדות חולים עם סרטן מעי גס ימני (מתוך כנס ה-ACS)

בחולים עם סרטן מעי גס ישנה חשיבות רבה למיקום הגידול כאשר מנתונים שהוצגו במהלך כנס ה-ACS (American College of Surgeons), עולה כי ההישרדות בקרב חולים עם סרטן מעי גס ימני עשויה להיות טובה יותר בעקבות הגדלת מספר קשריות הלימפה שהוסרו במהלך התערבות ניתוחית.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לקבוע את ההשפעה של מיקום הגידול וקשריות לימפה על ההישרדות הכוללת של חולים עם אדנוקרצינומה של המעי הגס בשלב IIII. הם התבססו על נתוני ה-National Cancer Database לשנים 2004-2014 בכדי לזהות ניתוחי כריתת מעי גס בשל אדנוקרצינומה לא-גרורתית של המעי הגס, לא כולל ממאירות של המעי הגס הרוחבי או ממאירות רקטאלית. הם סיווגו את החולים על-בסיס מיקום הגידול. התוצא העיקרי של המחקר היה ההישרדות הכוללת לאחר חמש שנים.

מדגם המחקר כלל 504,958 משתתפים (273,198 חולים עם גידול בצד הימני ו-231,760 עם גידול בצד השמאלי); 26.4% אובחנו עם מחלה בשלב I, 37.3% עם מחלה בשלב II ו-36.3% עם מחלה בשלב III.

הממצאים מאשרים נתונים קודמים לפיהם בחולים עם גידולים במעי הגס הימני הישרדות גרועה יותר. שיעורי ההישרדות לאחר חמש שנים עמדו על 66% בחולים עם מחלה בשלב II ועל 56% באלו עם מחלה בשלב III כאשר הגידול היה ממוקם במעי הגס הימני, בהשוואה ל-70% ו-60%, בהתאמה, מהחולים עם גידול במעי הגס השמאלי.

ממאירויות במעי הגס הימני לוו בהישרדות כללית גרועה יותר לאחר חמש שנים בחולים עם מחלה בשלב II ובשלב III, למרות שהסרת קשריות לימפה ושיעור החולים שקיבלו טיפול סיסטמי היה דומה בין שתי הקבוצות. מניתוח רב-משתני עלה כי ממאירויות בצד הימני עם הסרת לפחות 20 קשריות לימפה נטו להישרדות טובה יותר (יחס סיכון של 0.86).

החוקרים מציינים כי למחקר מספר מגבלות, אך הממצאים עשויים להיות תקפים לאוכלוסיות אחרות.

מתוך כנס ה-ACS

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה