שילוב אימוני כוח עם אימונים אירוביים למניעת השמנה (Obesity)

השתתפות באימוני כוח או באימונים אירוביים מלווה בשיעורי הימצאות נמוכים יותר של השמנה, אך שילוב שתי ההתערבויות הינה ההתערבות היעילה ביותר להפחתת הסיכוי להתפתחות השמנה, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Obesity.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לבחון את הקשר בין פעילות גופנית אירובית ואימונים לחיזוק שרירים עם השמנה במדגם שכלל מבוגרים שלקחו חלק בארבעה סקרי בריאות בין 2011-2017. הם בחנו את הקשר בין הקפדה עלי פעילות גופנית אירובית (150 דקות בשבוע ומעלה) ואימוני חיזוק שרירים לפחות פעמיים בשבוע) עם קטגוריות שונות של השמנה על-פי מדד מסת הגוף.

החוקרים אספו נתונים אודות למעלה מ-1.6 מיליון מבוגרים. בהשוואה לאלו שלא עמדו בהמלצות לאימון אירובי או אימוני כוח (קבוצת הייחוס), בקרב אלו שענו על ההנחיות לשתי ההתערבויות תועדו יחסי הימצאות מתוקנים הנמוכים ביותר להשמנה בדרגה I ומעלה (מדד מסת גוף של 30.0 ק”ג למטר בריבוע ומעלה; יחס הימצאות מתוקן של 0.54); השמנה בדרגה II ומעלה (מדד מסת גוף של 35.0 ק”ג למטר בריבוע ומעלה; יחס הימצאות מתוקן של 0.32); והשמנה בדרגה III ומעלה (40.0 ק”ג למטר בריבוע ומעלה; יחס הימצאות מתוקן של 0.21).

בקרב מבוגרים בארצות הברית, הקפדה על פעילות גופנית אירובית ואימוני כוח בהתאם להמלצות בהנחיות הקליניות לוותה בשיעורי הימצאות נמוכים יותר של השמנה, הקשרים היו בולטים יותר עם קטגוריות השמנה חמורות יותר.

Obesity 11 November, 2019

לידיעה במדסקייפ

תגובות רוצה להצטרף לדיון?

אין תגובות עדיין. היה הראשון להגיב!

מאמרים

מחלת כבד שומני מטבולי כגורם סיכון למחלת כליה כרונית

מחלת כבד שומני מטבולי כגורם סיכון למחלת כליה כרונית

מקור: Biomedicines
ד"ר דוד טובבין
ד"ר דוד טובבין
אין תגובות|10/12/2025

לשתי המחלות מאפיינים משותפים רבים וביניהם שכיחות גבוהה, גורמי סיכון, מחלות נלוות וסיבוכים כמו השמנה, יתר לחץ דם, סכרת, דיסליפידמיה ומחלת לב וכלי דם וכן הסכנה שבהתפתחות לכדי מחלה סופנית

דעת המומחים לאנדוקרינולוגיה והמלצות האיגוד לרפואת המתבגרים לגבי הטיפול בחסר בויטמין  D בילדים ובמתבגרים (CME)

דעת המומחים לאנדוקרינולוגיה והמלצות האיגוד לרפואת המתבגרים לגבי הטיפול בחסר בויטמין  D בילדים ובמתבגרים (CME)

מערכת האתר
מערכת האתר

חסר בויטמין D נפוץ מאוד בילדים ובמתבגרים באופן גלובלי. בגיל הילדות חסר זה יכול להוביל לרככת, לנכות ואף לתחלואה מסכנת חיים. בעשור השני לחיים מסת העצם גדלה משמעותית ולכן גיל ההתבגרות הינו תקופה קריטית לבריאות העצם בהמשך החיים. מעבר לכך, הידע לגבי השפעותיו הגופניות של ויטמין D שאינן קשורות בבריאות העצם הולך ומתרחב. קיימת חשיבות רבה להקפדה על ערכי ויטמין D תקינים בגיל הילדות וההתבגרות. מוצגות כאן יחד עמדת המומחים באנדוקרינולוגיה מהעיתון expert opinion of endocrinology and metabolism  ונייר העמדה של האיגוד לרפואת המתבגרים, שפורסם בעיתון לרפואת המתבגרים, כדי לסכם את ההמלצות הנוגעות לבירור ולטיפול בחסר בויטמין D בילדים ובמתבגרים.

צריכת מיצים מ-100% פירות ומשקל גופם של ילדים ומבוגרים (JAMA Pediatr)

צריכת מיצים מ-100% פירות ומשקל גופם של ילדים ומבוגרים (JAMA Pediatr)

ד"ר עדי זיו
ד"ר עדי זיו

ד”ר עדי זיו, עורך מדור ילדים, מביא אנליזה וסקירה סיסטמית שפורסמה לאחרונה ב-JAMA PEDIATRICS, ששמה לה למטרה לאחד את המידע הידוע לגבי צריכת מיצים המורכבים מ-100% פירות והבנת ההשפעה של צריכה זו על משקל הגוף בילדים ומבוגרים.

כניסת צוות רפואי

הכניסה לאתר מותרת אך ורק לצוות הרפואי

לקבלת קוד אימות לנייד ולמייל, יש למלא את כתובת המייל ואת מספר הטלפון שלך

עדיין לא נרשמת? באפשרותך לבצע רישום כאן