תוצאות משלב Metronomic Vinorelbine עם טיפול אנדוקריני בנשים עם סרטן שד (Breast Cancer Res)

טיפול קצר-טווח ב-Metronomic Vinorelbine (Mvnb, נבלבין) נסבל היטב והיה יעיל לבדו ובשילוב עם Letrozole בנשים עם סרטן שד חיובי לקולטנים להורמונים ושלילי ל-HER2, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Breast Cancer Research.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי אין נתונים אודות ההשפעה הביולוגית של mVNB פומי בלבד או בשילוב עם טיפול אנדוקריני בנשים עם סרטן שד חיובי לקולטנים להורמונים ושלילי ל-HER2.

מדגם המחקר כלל נשים לאחר-מנופאוזה עם סרטן שד לא-מטופל בשלב IIII, אשר חולקו ביחס 1:1:1 לטיפול בשלושה שבועות של Letrozole במינון 2.5 מ”ג/יום, טיפול פומי ב-mVNB במינון 50 מ”ג, שלושה ימים, או שילוב של שתי התרופות. המטרה העיקרית של המחקר הייתה לבחון אם הטיפול המשולב היה עדיף על טיפול מונותרפי.

השפעה אנטי-פרוליפרטיבית של הטיפול הוגדרה בנוכחות ירידה יחסית ממוצעת במדד PAM50 בקבוצת הטיפול המשולב, בהשוואה לשתי קבוצות הטיפול המונותרפי. יעדים משניים כללו הערכה של פאנל מקיף של גנים הקשורים בסרטן שד והערכה של בטיחות הטיפול.

המחקר כלל 61 נשים שחולקו באקראי ו-54 זוגות דגימות (89%) נבחנו. גיל המשתתפות הממוצע עמד על 67 שנים, גודל הגידול הממוצע עמד על 1.7 ס”מ, מרבית החולות אובחנו עם מחלה בשלב I (55.7%) ובדרגה 1-2 (90%). מרבית הדגימות סווגו כקבוצה A (74.1%) ומיעוט סווגו כקבוצה B (22.2%) לפי סיווג PAM50.

ההשפעה האנטי-פרוליפרטיבית לאחר שלושה שבועות של טיפול משולב ב-Letrozole עם mVNB (73.2%-) הייתה עדיפה על-פני ההשפעה של שתי זרועות הטיפול המונותרפי יחדיו (49.9%-, p=0.001) ו-mVNB (19.1%-, p<0.001). ההשפעה האנטי-פרוליפרטיבית של Letrozole עם mVNB (73.2%-) הייתה גדולה יותר מספרית מהטיפול ב-Letrozole (65.7%-), אך לא הגיעה למובהקות סטטיסטית.

הטיפול המשולב ב-Letrozole עם mVNB הוביל לביטוי גבוה יותר של חותמות גנטיות וגנים הקשורים במערכת החיסון, כולל חותמת תאי CD8 T-cell וגן PDL1 וביטוי נמוך  של גנים בבקרת קולטנים לאסטרוגן וגני תיקון דנ”א או מחזור התא.

עוד עולה מהנתונים כי בגידולים עם עד 10% תאי sTILs (Stromal Tumor-Infiltrating Lymphocytes) בתחילת המחקר זוהתה עליה מובהקת סטטיסטית בתאי sTILs לאחר טיפול ב-Letrozole ומשלב Letrozole עם mVNB (p=0.012).

אירועים חריגים בדרגה 3 תועדו ב-3.4% מהמקרים.

החוקרים קוראים להשלים מחקרים נוספים להערכת תוצאות משטרים אחרים או שילובי תרופות שונים.

Breast Cancer Res. 2019;21

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה