אורולוגיה

אחד מכל חמישים חולים עם יתר לחץ דם צפוי ליתר לחץ דם עמיד לטיפול (Circulation)

מחקר חדש מספק את ההערכה הטובה ביותר עד כה בנוגע לשיעור החולים עם אבחנה חדשה של לחץ דם גבוה הצפויים לפתח בהמשך יתר לחץ דם עמיד לטיפול המוגדר כיתר לחץ דם שאינו מאוזן למרות טיפול בשלוש תרופות להורדת לחץ דם, או יותר. לאחר החוקרים לא כללו את החולים עם חוסר-היענות לטיפול, הם מצאו כי אחד מכל חמישים חולים, או כ-2%, פיתחו יתר לחץ דם עמיד לטיפול בתוך 18 חודשים.

החוקרים מסבירים כי חולים עם יתר לחץ דם עמיד לטיפול מצויים בסיכון גבוה יותר לסיבוכים קרדיווסקולאריים, כולל תמותה, אוטם לבבי, אי-ספיקת לב, שבץ מוחי, או מחלת כליות כרונית. המשמעות היא כי זיהוי חולים אלו וזיהוי אמצעים להפחתת הסיכון חשובים בשיפור הפרוגנוזה של החולים.

במסגרת המחקר העריכו החוקרים את ההיארעות של יתר לחץ דם עמיד לטיפול, בהתאם להגדרת ה-AHA בחולים לא-מאושפזים עם אבחנה חדשה של יתר לחץ דם.

המחקר הרטרוספקטיבי כלל חולים שהחלו בטיפול תרופתי ליל”ד בין השנים 2002-2006. מבין 205,750 חולים עם היארעות יתר לחץ דם, 1.9% פיתחו יתר לחץ דם עמיד לטיפול בתוך חציון של 1.5 שנים מהטיפול הראשוני, או 0.7 מקרים ל-100 שנות-אדם.

בקבוצה זו תועדה שכיחות גבוהה יותר של גברים וגיל מתקדם, עם שיעור גבוה יותר של סוכרת, בהשוואה לחולים ללא יתר לחץ דם עמיד לטיפול. במהלך חציון מעקב של 3.8 שנים, שיעור האירועים הקרדיווסקולאריים היה גבוה יותר משמעותית באלו עם יתר לחץ דם עמיד לטיפול (p<0.001).

לאחר תקנון למאפיינים הקליניים ומאפייני החולים, נמצא קשר בין יתר לחץ דם עמיד לטיפול ובין עליה של כ-50% בסיכון לאירועים קרדיווסקולאריים (HR = 1.47).

החוקרים כותבים כי המחקר מספק לרופאים המטפלים את אחת ההערכות הראשונות בנוגע לשיעור החולים עם אבחנה חדשה של יתר לחץ דם, המפתחים בהמשך יתר לחץ דם עמיד לטיפול תרופתי.

ישנה חשיבות רבה לעובדה שהסיכון לאירועים קרדיווסקולאריים הרבה יותר גבוה בחולים עם יתר לחץ דם עמיד לטיפול תרופתי, מאחר וזהו המחקר הראשון שבחן את התוצאות על-סמך הערכה של מדגם גדול של חולים עם יתר לחץ דם מוגדר היטב. עלתה אפשרות כי ייתכן והדבר נובע מעודף אלדוסטרון, אך השערה זו דורשת מחקרים נוספים בנושא. במחקר הנוכחי לא ניתן היה לבחון את הנושא, כאשר השימוש באנטגוניסטים לאלדוסטרון היה נמוך מאוד.

Circulation 2012

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה