אורולוגיה

טיפול ב-Finasteride להאטת התקדמות BPH בגברים (J Urol)

מתוצאות מחקר חדש שפורסמו ב-Journal of Urology עולה כי טיפול ב- Finasteride מאט את ההתקדמות הקלינית של הגדלה שפירה של הערמונית (BPH, או Benign Prostatic Hyperplasia) בטווח הארוך, בגברים עם ערמונית בנפח של 30 מ”ל ומעלה.

ההשפעה החיובית של Finasteride על התסמינים האורינריים ותוצאות הטיפול ב-BPH מוגבלות ככל הנראה לגברים עם ערמונית מוגדלת, והתרופה מאושרת לטיפול בתסמיני הגדלה שפירה של הערמונית בגברים עם ערמונית מוגדלת.

במחקר MTOPS (Medical Therapy of Prostatic Symptoms) התבססו החוקרים על הנתונים אודות 1140 גברים מקבוצת הטיפול ב- Finasteride או פלסבו, להערכת ההשפעות ארוכות הטווח של Finasteride על התסמינים האורינריים וההתקדמות הקלינית בגברים עם נפחי ערמונית של מתחת ל-30 מ”ל (ערמונית קטנה) ואלו עם נפח ערמונית של 30 מ”ל ומעלה (ערמונית מוגדלת).

מניתוח ITT (Intent-To-Treat) עולה כי הירידה הממוצעת במדד התסמינים הייתה גדולה יותר משמעותית בגברים שטופלו ב- Finasteride בהשוואה לקבוצת הפלסבו בקרב גברים עם ערמונית מוגדלת, אך לא באלו עם ערמונית קטנה.

מניתוח PP (Per-Protocol) עולה כי ההבדל בין Finasteride ופלסבו היה משמעותי הן באלו עם ערמונית קטנה והן באלו עם ערמונית גדולה.

הטיפול ב- Finasteride הוביל לעליה משמעותית בזרימה המקסימאלית של השתן רק בקבוצת הגברים עם ערמונית מוגדלת, אך ללא שינוי משמעותי בשארית השתן לאחר התרוקנות עם Finasteride באף אחת מהקבוצות.

בחולים עם ערמונית קטנה ובאלו עם ערמונית גדולה, הטיפול ב- Finasteride הביא לשיפור משמעותי בנפח הערמונית, בהשוואה לפלסבו, כאשר החוקרים השוו את המצב בתחילת המחקר ובתום המחקר.

עם זאת, רק בקבוצת החולים עם ערמונית מוגדלת הטיפול ב- Finasteride הביא לעליה משמעותית בשיעור המצטבר של גברים שלא ענו על הקריטריונים להתקדמות קלינית של BPH.

J Urol 2011

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה