אורולוגיה

טיפול אנטיביוטי וחסמי אלפא הינם הטיפולים היעילים ביותר ל-CP/CPPS (מתוך JAMA)

מתוצאות מחקר חדש שפורסמו ב-Journal of the American Medical Association עולה כי בחולים עם CP/CPPS (Chronic Prostatitis/Chronic Pelvic Pain Syndrome), טיפול אנטיביוטי וחסמי אלפא מביאים לשיפור בתסמינים, בכאב, התרוקנות ומדדי איכות חיים, בהשוואה לפלסבו.

לדברי החוקרים, טיפול אנטיביוטי, חסמי אלפא וטיפול משולב בשניים מביא לשיפור בכל התסמינים הקליניים בהשוואה לפלסבו, בעוד שלנוגדי-דלקת או Finasteride השפעה פחות משמעותית על המדדים השונים (כאב, תסמיני התרוקנות ושיעורי תגובה לטיפול).

הסקירה הנוכחית נועדה להשוות את מדדי התסמינים הקליניים ושיעורי התגובה לטיפול בחסמי אלפא עם טיפולים אחרים, בהשוואה לפלסבו, בחולים עם CP/CPPS, וכללה 23 מחקרים.

החוקרים מדווחים כי הטיפול בחסמי אלפא לווה בשיפור בתסמינים, כולל מדד התסמינים הכולל, מדדי כאב, מדדי התרוקנות ומדדי איכות חיים, בהשוואה לטיפול בפלסבו. בדומה, מהסקירה עולה כי טיפול אנטיביוטי הפחית את מדד כלל התסמינים, מדדי כאב, מדדי התרוקנות ומדדי איכות חיים, בהשוואה לפלסבו.

טיפול משולב בחסמי אלפא ואנטיביוטיקה הביא לתוצאות דומות, עם ירידה במדד התסמינים הכולל, מדדי כאב, מדדי התרוקנות ומדדי איכות חיים, בהשוואה לפלסבו.

יתרה מזאת, שיעורי התגובה לטיפול היו גבוהים יותר עם טיפול בחסמי אלפא ונוגדי-דלקת.

החוקרים כותבים כי לאור ממצאי הסקירה, חסמי אלפא, תרופות אנטיביוטיות, או שילוב של השניים , הינו הטיפול המתאים ביותר בחולים עם CP/CPPS, בעיקר בנוכחות הפרעות התרוקנות.

JAMA. 2011;305:78-86

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה