אורולוגיה

רמת JM-27 בסרום מבדילה בין BPH קל לחמור (מתוך J Urology)

ממחקר חדש עולה, כי גברים עם הגדלה שפירה וסימפטומטית של הערמונית, הם בעלי רמות נמוכות של JM-27 בסרום, חלבון המווסת ע”י אנדרוגנים ומצוי ברקמת הערמונית.

לדברי החוקרים, ברמה המולקולרית, הצורה החמורה של המחלה נבדלת מצורת המחלה המתבטאת בתסמינים קלים. לדבריהם, JM-27 הינו, ככל הנראה, הסמן הראשון בסרום, המסוגל להבדיל בין הצורות השונות של המחלה.

במסגרת המחקר, מדדו החוקרים את רמות JM-27 ב-29 גברים עם הגדלה שפירה אסימפטומטית של הערמונית, 39 גברים עם הגדלה שפירה סימפטומטית של הערמונית, ו-17 גברים עם סרטן ערמונית מוכח.

מן התוצאות עולה, כי רמות נמוכות של JM-27 היו בקורלציה עם ציונים גבוהים יותר ב-American Urological Association symptom scores, ורמות גבוהות יותר של JM-27 היו בקורלציה עם ציונים נמוכים יותר, ללא קשר לאבחון של סרטן הערמונית אצל הגברים.

סה”כ, בדיקת ה-JM-27 השיגה רגישות של 90% וסגוליות של 77%. בנוסף, החוקרים חישבו את הערך המנבא חיובי כ-74%, ואילו הערך המנבא שלילי היה 91%. עפ”י הדיווח, נפח הערמונית לא השפיע על תוצאת הבדיקה.

לדברי החוקרים, סמן זה הנמצא בסרום עשוי לאפשר לרופאים לזהות גברים עם הצורה החמורה, הרבה לפני שנגרם נזק לשלפוחית. בנוסף, הוא עשוי לספק כלי מולקולרי שיסייע לקבוע האם החולה מגיב לטיפול ספציפי.

אם יאושש במשך הזמן ע”י מחקרים נוספים, שימושים רבים נוספים כולל ניבוי התקדמות הטיפול, תגובה לטיפול או תפירת טיפול להגדלה שפירה של הערמונית או תסמיני זיהום בדרכי השתן התחתונות יתווספו בהמשך. אף על פי כן, החוקרים מזכירים, כי מדובר בעבודה ראשונית בלבד, ולכן יש צורך במידה רבה של ספקנות.

J Urology 2007;177:610-614

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה