אורולוגיה

איכות החיים של גברים עם סרטן ערמונית מתקדם מקומית במהלך טיפול הורמונאלי ניאו-אדג’ובנטי (מתוך BJU International)

מטרת המחקר הייתה לחקור את איכות החיים (QoL) במהלך טיפול הורמונאלי ניאו-אדג’ובנטי (HT) תוך שימוש במידע ממחקר Medical Research Council RT01 של מינוני טיפולי הקרנות סטנדרטים (64 Gy/32-fraction) וגבוהים (74 Gy/37-fraction).

מתוך 843 חולים, שחולקו רנדומאלית במחקר RT01, 316 השלימו שאלון Functional Assessment Of Cancer Therapy core ביחד עם תת סקאלה נוספת עבור ערמונית ושאלון Short Form-36 Health Survey עם האינדקס של University of California-Los Angeles Prostate Cancer לפני התחלת הטיפול ההורמונאלי ושוב לפני התחלת טיפולי ההקרנות. הוגדרו מראש 3 השערות של QoL על מנת למקד את האנליזות.

עבור שלוש אנליזות ה-QoL הראשיות הייתה עדות, שהתפקוד המיני הידרדר, תפקוד מערכת השתן לא השתנה והייתה ירידה קלה ב- well-being הגופני לאחר שלושה חודשים או יותר של טיפול הורמונאלי. אנליזות רגישות אישרו ממצאים אלה. אנליזות חוקרות גם הציעו כי עם ההידרדרות התפקודית, השינה יותר הופרעה והייתה עליה בעייפות. אך ה-QoL הכולל לא הושפע והחולים דיווחו על שיפור ביחס ובשביעות רצון מהטיפול.

לסיכום, בקבוצה זו של גברים, שרבים מהם דיווחו על תפקוד מיני ירוד לפני התחלת הטיפול, הירידה הנוספת במהלך טיפול הורמונאלי מתקבלת באופן כללי כמחיר, שיש לשלם עבור טפול הולם בסרטן. אף על פי כן, יש צורך לדון בשינויים אלה עם החולים לפני התחלת טיפול הורמונאלי.

BJU International Volume 99 Issue 2 Page 301 – February 2007 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה