אורולוגיה

הזרקת אתנול דרך השופכה טובה לטיפול בחסימה של הערמונית (Urology)

ממחקר חדש עולה כי הזרקת אתנול דרך השופכה משפרת התרוקנות ספונטנית בגברים הסובלים מאצירת שתן בעקבות חסימה של הערמונית.

TURP (TransUrethral Resection of the Prostate) הוא הטיפול הטוב ביותר בבעיות התרוקנות בעקבות BPH (Benign Prostatic Hyperplasia), הקיים במרבית הגברים המגיעים לגיל תוחלת החיים הממוצעת.  עם זאת, בקשישים עם מחלות נלוות רציניות, ניתוח אינו מהווה אופציה טובה. כאשר מתפתחת אצירת שתן בחולים אלו, הדבר מעיד בד”כ כי הם יבלו את שארית חייהם בהכנסת קטטר, שיכול לפגוע באיכות החיים.

במחקר הנוכחי בדקו חוקרים יפנים אם TUEIP (TransUretrhal Ethanol Injection into the Prostate) הינו אלטרנטיבה לניתוח בחולים אלו בסיכון גבוה. המטרה היתה להקל על חסימת הערמונית, וכך לבטל את הצורך בקטטר.

המחקר כלל 21 גברים הסובלים מאצירת שתן משנית ל-BPH או סרטן ערמונית מתקדם, שעברו TUEIP בין ינואר 2001 וינואר 2005. נפח הערמונית הממוצע לפני הטיפול עמד על 57.6 סמ”ק.

TUEIP, שבוצע תחת הרדמה לומברית או סקראלית, כלל הזרקה של 6-14 מ”ג אתנול לערמונית תחת הכוונה אנדוסקופית. קטטר שתן זמני הוכנס מיד לאחר הניתוח.

14 מ-16 המשתתפים עם BPH ו-3 מ-5 המשתתפים עם סרטן ערמונית יכלו להתרוקן ספונטנית לאחר הוצאת הקטטר, שבוצעה 7-37 ימים לאחר הטיפול. לא היה צורך בטיפול נוסף למשך עד שנתיים של מעקב.

מהתקופה המיידית לאחר הניתוח ועד 6 חודשים, נפח הערמונית הממוצע ירד מ-52.7 ל-37.9 סמ”ק. לא נרשמו סיבוכים רציניים בקבוצת המחקר.

מאחר שגודל המדגם היה קטן ולאור נושאים מתודולוגיים אחרים, דוגמאת מחסור במדדים דינמיים אמיתיים של שלפוחית השתן, ניתן להתייחס לממצאים הנוכחיים כראשוניים בלבד. דרושים מחקרים נוספים בכדי לקבוע את התוצאות ארוכות הטווח, שיטות ההזרקה האופטימליות ופקטורים המנבאים תוצאות טובות יותר של הטיפול.

Urology 2006;68:307-311.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה