אורולוגיה

שיטת המתן של Fluorouracil לא משפיעה על התוצאות של סרטן רקטלי (מתוך Journal of Clinical Oncology)

ממחקר חדש, שפורסם במהדורת אוגוסט של Journal of Clinical Oncology, עולה כי השיטה המשמשת למתן FU (fluorouracil) לא משפיעה על ההישרדות הכוללת או על ההישרדות החופשייה מהישנות בחולים המקבלים כימותרפיה אדג’ובנטית לאחר ניתוח בסרטן רקטלי.

כימותרפיה אדג’ובנטית לפני או אחרי ניתוח במטרה להוריד סרטן רקטלי בסיכון גבוה הוכחה בעבר כמשפרת את ההישרדות הכוללת ואת השליטה באגן.

החוקרים חקרו אם מתן קבוע של FU על ידי עירוי ורידי ארוך (PVIprolonged venous infusion) ולא על ידי בולוס בלבד יכול לשפר את התוצאה על ידי השמדה יותר יעילה של המחלה הגרורתית המרוחקת. במחקר השתתפו יותר מ-1900 חולים.

דרגה 3 עד 4 של רעילות המטולוגית הייתה גבוהה יותר בקרב חולים, שקיבלו בולוס של FU בהשוואה לחולים, שקיבלו PVI של FU, אך רעילות גסטרו-אינטסטינלית הייתה דומה בכל הטיפולים.

הישרדות לאחר 3 ו-5 שנים והישרדות החופשייה ממחלה לא השתנו משמעותית בין הקבוצות, שקיבלו בולוס של FU אוPVI FU. הישרדות לאחר 5 שנים נעה בין 68% ל71%, והישרדות לאחר 5 שנים החופשייה ממחלה נעה בין 57% ל-62%.

שיעורי הכישלון המוגבל למקום מסוים היו נמוכים וקרו בטווח של בין 4.6% ל-8% בקרב מקבלי PVI FU וב-7% בקרב מקבלי בולוס של FU.

לדברי החוקרים, המחקר מציע כי אין הבדל קליני משמעותי בתוצאות המבוססות על מתן של FU בלבד. מבחינת הרעילות היו הבדלים קליניים חשובים, אך אף אחת מהזרועות לא הייתה עדיפה על האחרת בנוגע לכל הקשור לרעילות.

J Clin Oncol 2006;24:3542-3547

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה