אורולוגיה

האם טיפול להורדת רמות אנדרוגנים מהווה יתרון במקרים של סרטן ערמונית מקומי? (Lancet)

ממחקר חדש עולה כי טיפול הורמונלי לטווח קצר, הניתן לפני ובמהלך טיפולי הקרנות נגד סרטן ערמונית מקומי בשלב מתקדם, מקטין את הסיכון להישנות המחלה.

חסר אנדרוגנים הוא משטר טיפולי מוכח כנגד סרטן ערמונית מפושט, אך יעילותו כנגד סרטן ערמונית מקומי, בשלבים מתקדמים, אינה ברורה.

החוקרים עקבו אחר 270 גברים, שקיבלו טיפולי הקרנות בלבד, 265 גברים שקיבלו טיפול להורדת רמות אנדרוגנים במשך 3 חודשים ו-267 גברים שקיבלו את הטיפול במשך 6 חודשים.

טיפול ב-3.6 מ”ג Goserelin ניתן מתחת לעור כל חודש. Flutamide ניתן דרך הפה, שלוש פעמים ביום, 2 או 5 חודשים לפני ההקרנות. טיפולי הקרנות כללו 66 Gy שניתנו ב-33 מקטעים של 2 Gy ביום, במשך 6.5-7 שבועות.

בהשוואה לטיפולי הקרנות בלבד, נמצא קשר בין טיפול להורדת רמות אנדרוגנים ובין שכיחות נמוכה יותר של כשל מקומי לאחר 5 שנים, כאשר Hazard Ratio עמד על 0.56, 3 חודשים לאחר הטיפול (P=0.001) ו-0.42, 6 חודשים לאחר הטיפול (P<0.0001).

שיפור משמעותי בסיכויי ההישרדות ל-5 שנים נרשם רק עבור טיפול שניתן למשך 6 חודשים.

שני משטרי הטיפול שכללו Goserelin עם Flutamide הביאו גם לשיפור משמעותי בסיכויי ההישרדות ללא כשל, סיכויי ההישרדות ללא מחלה, והעדר הצורך בטיפול הצלה. כמו כן, נמצא קשר בין 6 חודשי טיפול ובין ירידה משמעותית בכשל מרוחק.

לסיכום, החוקרים כותבים כי דרוש עוד מעקב בכדי להעריך את ההיקף המדויק של יתרונות טיפול להורדת רמות אנדרוגנים הניתן במשך 6 חודשים.

Lancet Oncology 2005

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה