אורולוגיה

נראה ש- Tension-free vaginal tape משפרת באופן מובהק את הסימפטומים בדרכי השתן התחתונות

נראה שקשירה ואגינלית רפוייה (Tension-free vaginal tape ) מסייעת לטיפול במצבים של אי-שליטה במתן שתן וגוררת שיפור בסימפטומים של הפרעות בדרכי השתן התחתונות. ממצאי המחקר הוצגו על-ידי ד”ר Huckabay במסגרת המפגש השנתי של ה-American Urologic Society (ה-AUA).

במחקר השתתפו 57 חולות שנבדקה בהן ההשפעה על הסימפטומים בדרכי השתן התחתונות באמצעות אינדקס הסימפטומים של ה-AUA (ה-AUASI). אותו מנתח ביצע את כל הניתוחים. ב-3 נבדקות נדרשה חזרה על הפרוצדורה ובאף אחת מהנבדקות לא הופיעה צניחה משמעותית.

יכולת השליטה האורו-דינמית במתן השתן תחת לחץ הוערכה בחולות על-ידי רופאים. המנתח קבע את דירוג ה-AUASI לפני ואחרי הניתוח, וסיווג את התוצאות בחולות על-פי הדרוג הכללי, דרוג סימפטומי האגירה ודרוג סימפטומי ריקון השלפוחית. החוקרים הישוו גם את הדירוגים בחולות שנחשבו לבעלות תופעה של אי-שליטה מעורבת לדירוגים בחולות שבהם הופיעה אי-שליטה במצבי לחץ בלבד.

ב-20 חולות הופיע מצב של אי-שליטה מעורבת; ב-10% מהן נמצאה פעילות יתר של שרירי ה-detrusor. הקבוצה השניה כללה 36 נשים שבהן הופיע מצב של אי-שליטה במתן שתן תחת לחץ בלבד. השינוי האבסולוטי הממוצע הכולל בדרוג ה-AUASI הכללי עמד על ערך של 7.2 נקודות (95% CI 5.6-8.8) עם שינוי מובהק סטטיסטית בכל הקטגוריות, פרט לדרוגי ריקון השלפוחית. אולם, לא נתקבל שינוי מובהק סטטיסטית בדרוגים הכוללים לפני הניתוח ולאחריו בנבדקות שבהן נמצאה אי-שליטה מעורבת.

הדרוג הכללי לאחר הניתוח ודרוג סימפטומי האגירה בנבדקות שסבלו מאי-שליטה תחת לחץ בלבד היו נמוכים באופן מובהק סטטיסטית בהשוואה לאלו שהתקבלו בנבדקות שסבלו ממצב של אי-שליטה מעורבת  (P = .02 ו-P = .04).

הירידה הניכרת יותר בדרוג כולל לאחר הניתוח שנמצאה בחולות שסבלו מאי-שליטה תחת לחץ היתה כמעט מובהקת סטטיסטית (P = .059). 

החוקרים מסכמים כי נמצא  שיפור מובהק סטטיסטית בסימפטומי דרכי השתן התחתונות שהוערכו באמצעות ה-AUASI לאחר ביצוע קשירה ואגינלית רפוייה, יחד עם שיפורים בולטים בדירוגי האיחסון שהתקבלו בחולות.

לידיעה ב-doc’s guide

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה