אורולוגיה

תרופת Yondelis מראה תוצאות מבטיחות בטיפול בסרטן השחלות בשלב II של הניסוי

חוקרים שבודקים את תרופת הסרטן של חברת Zeltia, ה-Yondelis (ידועה כ-ET743, trabectedin) אמרו בשבוע שעבר כי תוצאות ראשוניות מהשלב השני במחקר הן מבטיחות, כטיפול במטופלות של סרטן השחלות שלא מגיבות כבר לטפול נוגד סרטן אחר.

החברה הספרדית רשמה במקור את התרופה כנגד soft tissue sarcoma, אך שלב II במחקר הקליני בודק גם האם היא פועלת במקרים של סרטן השד, השחלות או של רירית הרחם. התרופה יכולה לחסל תאים סרטניים באמצעות p-53 independent apoptosis, המתערבים ב-  gene transcription ו- DNA repair pathways .

החוקרים טיפלו ב-46 מטופלות עם סרטן שחלות מתקדם בניסוי שלב II . כל הנשים טופלו בעבר ב-cisplatin ו-taxanes אך סבלו מהמשך התפתחות הסרטן. במחקר, המטופלות חולקו לשתי קבוצות. קבוצה אחת לא הגיבה מעולם לטיפול והקבוצה השניה טופלה בהצלחה אך הדרדרה בשנית לאחר 6 חודשים. כל הנשים קיבלו אינפוזיה של ET743 אחת לשלושה שבועות במשך כחודשיים לפחות.

הממצאים הראו כי מ-36 מטופלות שהוערכו, היה מקרה אחד של תגובה חלקית אובייקטיבית מבין המטופלות בקבוצה שלא הגיבה בעבר לטיפולים, ו-8 תגובות בקבוצה בת 17 המטופלות שהדרדרו לאחר שטופלו.  ET743 הוא בעל מכניזם ייחודי שמחסל גידולים גם במקרים בהם תרופות אחרות מבוססות לא צלחו, אומרים החוקרים. הם אומרים כי מצאו ירידה בגידולים בחלק מן המטופלות ,כולל באחת מאלו שלא הגיבו בעבר לטיפולים. החוקרים ציינו כי כעת הם בודקים את שילוב ה-ET743 עם cisplatin או paclitaxel.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה