רפואת ריאות

האם נוכחותם של האאוזינופילים מהווה הגורם לריגוש יתר הסימפוני של חולה אסטמתי אשר נבדק ע”י מבחני תגר נשימתיים עם מטכולין או אדנוזין?

החשיבות של האאוזינופילים בתהליך הדלקתי של אסטמה הוא די בקונסנסוס.

חוקרים בלגים בדקו את הקשר של נוכחות אאוזינופילים בכיח מגורה של אסטמתי עם דרגת מחלה קלה עד בינונית ללא שקיבלו מעולם סטרואידים נשאפים ל ריגוש יתר סימפוני ע”י בחני תגר נשימתיים עם מטכולין. האוכלוסיה כללה 128 חולים וארבעים וארבע בריאים.

Louis, R., Sele, J., Henket, M., Cataldo, D., Bettiol, J., Seiden, L. & Bartsch, P.Sputum eosinophil count in a large population of patients with mild to moderate steroid-naive asthma: distribution and relationship with methacholine bronchial hyperresponsiveness.

Allergy 57 (10), 907-912.


Table1.Subject characteristics

בכיח מגורה מצאו של- 69% מהחולים היה מעל 2% אאוזינופילים. חצי מהם הראו ממוצא של 4.8% אאוזינופילים ורק 17% חולים מעל 20% אאוזינופילים. הקשר בין מבחן תגר נשימתי ע”י מטכולין ונוכחות אאוזינופיליה נמצא במשמעות סטטיסטית אך כאשר מתרכזים לכמותי הקשר “חלש” ולכן יש ריגוש יתר סימפוני קשה בנוכחות יחסית נמוכה של אאוזינופילים וגם ריגוש יתר סימפוני קלה עם הרבה אאוזינופילים בכיח מגורה. המחברים מסבירים את הקשר החלש בעובה שבדקו ריגוש יתר סימפוני ע”י מטכולים ולא ע”י אדנוזין שהוא אמור ליהיות ספציפי יותר לאסטמתים.

Figure2. Relationship between the sputum eosinophil count and PC20 FEV1 methacholine (n=118) (upper panel) and the slope FVC/FEV1 (n=86) (lower panel).

למאמר

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה