פסיכיאטריה

השימוש ב-Vigabatrin נראה בטוח ויעיל בטיפול בהתמכרות ל-methamphetamine ולקוקאין (Synapse)

על-פי תוצאות מחקר מסוג open-label שפורסמו לאחרונה, נראה כי השימוש ב-Vigabatrin (הוא gamma-vinyl GABA או GVG) בטוח ועשוי להתאים בטיפול בהתמכרות ל-methamphetamine ו/או לקוקאין.

החוקרים כותבים כי עליה מהירה ברמות הדופמין ב-nucleus accumbens מאפיינת את התגובה הכימית לקוקאין, methamphetamine ולסמים ממכרים אחרים. הם מסבירים כי בעבר הודגם שניתן להאיט או אפילו לחסום תגובה זו והתנהגויות אחרות הקשורות אליה באמצעות GVG, תרופה אנטי-אפילפטית המעכבת באופן בלתי הפיך את ה-GABA-transaminase.

30 נבדקים שהתאימו לקריטריוני ה-DSM-4 בנוגע להתמכרות ל-methamphetamine ו/או לקוקאין נרשמו למחקר בטיחות זה, ממבנה open-label, שארך 9 שבועות. בנוסף לבדיקות שתן שנערכו פעמיים בשבוע לגילוי קוקאין, methamphetamine, הרואין, אלכוהול ומריחואנה, נערך מעקב מקיף אחר שדה הראיה של החולים.

ב-16 מתוך 18 הנבדקים שהשלימו את המחקר נתקבלו תוצאות בדיקה שליליות ל-methamphetamine ולקוקאין במהלך 6 השבועות האחרונים של המחקר. מתן GVG לא פגם בשדה הראיה או שינה את חדות הראיה, ולא השפיע על הסימנים החיוניים גם כאשר נמשך השימוש ב-methamphetamine ובקוקאין.

החוקרים כותבים כי במסגרת התנאים המתאימים לטיפול בהתמכרות ל-methamphetamine ו/או לקוקאין, נראה ש-GVG בטוח לשימוש.

מגבלות המחקר כוללות את מבנה ה-open-label, את העדרה של קבוצת ביקורת, ואת העדר האקראיות, דבר המקשה על ההוכחה שמתן ה-GVG גרם לגמילה שנצפתה בחולים.

החוקרים מסכמים כי יש להדגים את יעילות הטיפול באמצעות מחקר הולם, אקראי וסמוי. עם זאת, העובדה שלא התגלו סימנים של פתולוגיה בראיה או שינויים בסימנים החיוניים תוך המשך צריכת methamphetamine וקוקאין מעידה כי השימוש ב-GVG בטוח תחת תנאי טיפול אלה.

Synapse. 2004;55:122-125

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה