תפקיד בית המרקחת בטיפול במחלות נדירות (Pharmacy Times)

רוקחת
בכתבת מערכת ב-pharmacy times, בחנו את התפקיד הייחודי של בית המרקחת בטיפול במחלות נדירות. יהונתן ניסן משתף את המאמר בהמלצתו של פרופ’ שוורצברג.

בכתבת מערכת ב-pharmacy times, בחנו את התפקיד הייחודי של בית המרקחת בטיפול במחלות נדירות. מחלה נדירה מוגדרת כמחלה בקרב פחות מ-200,000 חולים בארצות הברית, ולמרות שאינן נפוצות כל אחת בנפרד, מחלות נדירות במצטבר משפיעות על יותר מ-30 מיליון אנשים בארצות הברית. לפי הכותב, טיפולים חדשים תאיים וגנים טומנים בחובם הבטחה מדהימה לאנשים עם מחלה נדירה, אך טיפול באנשים אלו כולל איזון מורכב שיכול ליצור עומסים משמעותיים עבור החולים, המשפחות ומערכת הבריאות.

כדי שטיפולים אלה בעלות גבוהה יהיו יעילים, יש צורך בהתאמה בין מספר גורמים – מאבחון ועד תשלום ומדידת התוצאות – מה שהופך לקריטי את זה שכל בעלי העניין יעבדו יחד. למרות שבית המרקחת בעבר היה שותף לא מוכר במסע הטיפול של מטופל, מיקומו בצומת הצוות המטפל מעניק לו יכולת ייחודית לחבר בין ספקים, משלמים ויצרני תרופות, ולתמוך בחולים לאורך זמן כדי למקסם את התוצאות הבריאותיות שלהם.

כשאנחנו חושבים על האופן שבו מטופל מגיע לבית המרקחת, זה מתחיל במסע ארוך, מסע שיכול לקחת בממוצע 6 שנים ו-12 ביקורי מומחים עבור חולה במחלה נדירה. בהתחשב באוכלוסיית הטיפולים המצומצמת, העלות הגבוהה והמורכבות הקלינית, יצרני תרופות בדרך כלל בוחרים במספר קטן של בתי מרקחת להיות חלק מהרשת המוגבלת במיוחד כדי לנהל את הטיפולים שלהם, ולאחר מכן עובדים עם רופאים שרושמים את התרופות לאחר ביצוע האבחנה.

צרכי המטופל יכולים להיראות שונים במידה ניכרת מהאבחנה הראשונית ועד להערכת הטיפול הראשונה, ובדרך כלל, בית המרקחת הוא נקודת המגע הקלינית העקבית ביותר בתקופה זו. חולים עם מחלות נדירות זקוקים בליווי בית מרקחת ברמה גבוהה ותמיכה הוליסטית מקצה לקצה.

צוות בית המרקחת הוא חלק ממסע הטיפול של מטופל מרגע שנקבע לו טיפול, וממשיך דרך אופטימיזציה של מינון וניהול תופעות לוואי. משמעות הדבר היא שלפני שאנו מחלקים תרופה, הרוקח נפגש עם המטופל ועם המטפלים כדי ללמד אותם על התרופה ולהבין את המטרות האישיות שלהם לאיכות חיים, ואנו ממשיכים לעקוב ולהתאים לפי הצורך כדי להבטיח עמידה ביעדים אלו.

לכתבה ב-Pharmacy Times

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה