NSAID עשויים להגן מפני Esophageal Adenocarcinoma (מתוך Lancet)

ממחקר חדש עולה כי השימוש באספירין וב-NSAID אחרים מוריד את הסיכון להתקדמות גידול בחולים עם Barret’s Esophagus.  מחקרים קודמים רמזו כי NSAID מונעים את התפתחות סרטן המעי הגס והרקטום. החוקרים משערים כי תרופות אלו עשויות לשחק תפקיד דומה בהורדת הסיכון של סרטן ושט.

בכדי לבחון השערה זו, החוקרים עקבו אחר 350 נבדקים שהשתתפו ב-Seattle Barret’s Esophagus Project, וביצעו הערכה בתחילת המחקר ולאחר תקופת מעקב בין השנים 1995 ו-2003. מראיונות עם הנבדקים עולה כי 128 נבדקים צרכו NSAID בקביעות, 74 נבדקים דיווחו כי צרכו NSAID בקביעות שנה אחת לפני המחקר.

שיעור ההאירעות המצטבר ל-5 שנים של Esophageal Adenocarcinoma עמד על 14.3% בקרב נבדקים שמעולם לא השתמשו ב-NSAID, 9.7% בקרב מטופלי NSAID בעבר ו-6.6% בקרב משתמשי NSAID נוכחיים. המטופלים הנוכחיים ב-NSAID היו בסיכון נמוך ל-Aneuploidy.ממצאים אלו נותרו עקביים לאחר תיקנון לגורמי סיכון אחרים, דוגמאת גיל, מין, היסטוריה של עישון ו-BMI.

החוקרים לא מצאו הבדל ביתרון בין אספירין ו-NSAID אחרים. כמו כן, לא נמצא קשר בין משך ותדירות השימוש ב-NSAID ובין הסיכון. יתרה מזאת, נראה שאפילו חולים עם High-Grade Dysplasia זוכים להגנה בעקבות טיפול NSAID.

החוקרים משערים כי ע”י עיכוב ייצור פרוסטגלנדינים ודלקת המושרית ע”י מיטוגנים או גורמי גדילה, שימוש ב-NSAID עשוי להקטין התרבות תאים ונזק חימצוני בעקבות ייצור רדיקלים חופשיים.

עם זאת, בהתייחסם לממצאים לפיהם המטופלים הנוכחיים ב-NSAID מוגנים יותר בהשוואה למטופלי NSAID בעבר, החוקרים טוענים כי כל יתרון מגן הוא קצר-טווח ונעלם במהירות יחסית לאחר הפסקת השימוש, כפי שקורה בסרטן המעי הגס והרקטום.

החוקרים ממליצים לבצע ניסויים קליניים לפני שימוש ב-NSAID כהגנה מפני סרטן הושט.

Lancet Oncol 2005.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה