ילדים

יום עיון "הילד חולה" במרכז שניידר לרפואת ילדים

כיצד מתמודדים עם מוות של ילד קטן, הורות לפגים קטנטנים, חיי הילד עם האיבר המושתל על כל אלו ועוד יעסוק יום העיון

ביום א', 3 ביוני 2001, ייערך במרכז שניידר לרפואת ילדים יום עיון בנושא "הילד החולה". יום העיון ייערך מטעם השירות הסוציאלי במרכז שניידר.
בין הנושאים שידונו בכנס:
פגים הורות של רפואה מודרנית
ההרצאה תועבר ע"י סיגלית עופר, עובדת סוציאלית מהפגייה.
ההרצאה תעסוק בכך שהרפואה המודרנית מעמידה בפנינו סיטואציות חדשות אשר אין להם מודלים התנהגותיים להתמודדות בתרבות האנושית. הפגות הינה דוגמה מצוינת לכך. ככל שהרפואה המודרנית מתקדמת הפגים קטנים יותר גם במשקל וגם בזמן ההריון. כיום ניתן ללדת פג במשקל פחות מקילוגרם אחד שישרוד ואף יזכה לאיכות חיים, פג כזה אינו דומה כמעט בכלל לתינוק שנולד בזמן. ההתקשרות הראשונית עם פג כזה היא בעלת אופי מיוחד, זוהי הורות הנוצרת מתוך חרדה ותחושת כישלון והיא שונה מאד מהורות של תינוק הנולד בזמן. על דרכי ההתמודדות וכיצד ניתן לסייע למשפחות אלו תעסוק ההרצאה.
הנורא מכל שכול של ילד קטן
ההרצאה תועבר ע"י אפרת הראל, עובדת סוציאלית מהיחידה לטיפול נמרץ.
במדינת ישראל השכול הינו נושא שכיח כאשר מדובר בחיילים ונפגעי טרור. נושא השכול של ילד קטן, אינו תופס מקום בדיון הציבורי, ייתכן שבשל החרדה הרבה אותה הוא מעורר. התמודדות עם שכול של ילד קטן היא קשה מנשוא וההרצאה תידון בהתמודדות המשפחה, התמודדות הצוות הרפואי והטיפול של השרות הסוציאלי בסיטואציה זו על שלביה והיבטיה השונים.

נושאים נוספים שידונו ביום העיון: חיי הילד עם האיבר המושתל, צוות רב מקצועי, איכות חיים של נוער חולה סרטן, עובד חדש במחלקה האונקולוגית – דרכי התמודדות ועוד.
יום העיון יחל בשעה 08:30 בבוקר ויסתיים ב 15:00.
לפרטים ניתן לפנות למח' דוברות:
טל' 03-9253208
פקס 03-9253855
נייד 052-778466

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה