ילדים

גורמי סיכון מוקדמים לבעיות התפתחותיות בזיהום תוך רחמי על ידי CMV .

Early predictors of neurodevelopmental outcome in symptomatic congenital cytomegalovirus infection
D E Noyola, GJ Demmler, CT Nelson, C Griesser, W D Williamson, J T Atkins, J Rozelle, M Turcich, A M Llorente, S Sellers-Vinson, A Reynolds, J F Bale, Jr, P Gerson, M D Yow, the Houston Congenital CMV Longitudinal Study Group

מטרה: לבדוק את יעילותם של תוצאות סימנים קליניים, אודיולוגיים, ו-CT באבחנה מוקדמת של בעיות נוירו-התפתחותיות אצל ילודים המזוהמים תוך רחמית על ידי CMV .

שיטות: עבודה פרוספקטיבית על 41 ילודים עם זיהום תוך רחמי על ידי CMV, שעברו מעקב ארוך-טווח.

תוצאות: מיקרוצפליה הייתה הפרדיקטור הספציפי ביותר לפיגור שכלי ולנזק מוטורי קשה. ממצא פתולוגי ב-CT ראש היה הפרדיקטור הרגיש ביותר לפיגור שכלי ולנזק מוטורי קשה. הייתה קורלאציה משמעותית מאוד בין היקף הראש בלידה לבין ה- IQ. נצפו ערכי IQ מעל ל- 90 בכ- 29% מן הילדים. לא הייתה קורלאציה בין חירשות בלידה לבין התפתחות קוגניטיבית. למרות זאת, לילדים חירשים במעקב היה IQ נמוך יותר מאשר לילדים ללא הפרעות שמיעה.

מסקנות: מיקרוצפליה הייתה הפרדיקטור הספציפי ביותר לבעיה נוירו-התפתחותית. הפרוגנוזה הטובה יותר היא בילודים עם היקף ראש תקין וללא ממצאים פתולוגיים ב – CT ראש.

הערת העורך: העבודה הזאת חשובה, כי ניתן עכשיו לתת להורי ילדים עם זיהום סימפטומאטי ב- CMV פרוגנוזה המבוססת על הספרות. האתגר עכשיו הוא לתת פרוגנוזה בזיהום אסימפטומאטי, שזה דבר יותר קשה…

למאמר המקורי

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה