כאב

מתן Naproxen או Sumatriptan למניעת הישנות כאבי ראש (מתוך Annals of Emergency Medicine)

טיפול ב-Naproxen (נקסין) ו- Sumatriptan(אימיטרקס) דומה ביעילותו בהקלה על כאבי ראש החוזרים לאחר שחרור מחדר מיון, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו ב-Annals of Emergency Medicine.

לדברי החוקרים, 51% מהחולים המשוחררים מחדר המיון עקב מיגרנה חריפה או הפרעת כאבי ראש חוזרים אחרת, נזקקים לטיפול תרופתי להקלה על הישנות כאב הראש.

במחקר אקראי החוקרים ערכו השוואה בין טיפול פומי ב- Sumatriptan (100 מ”ג) ו-Naproxen (500 מ”ג) בטיפול בחולים עם כאב ראש שאוזן בחדר המיון אך חזר לאחר השחרור. החוקרים יצרו קשר טלפוני עם כל המשתתפים 48 שעות לאחר השחרור מחדר המיון.

היעד העיקרי היה השינוי בעוצמת הכאב במהלך שעתיים לאחר הטיפול. החוקרים העריכו בנוסף את שביעות הרצון מהטיפול התרופתי ותופעות לוואי.

החוקרים מדווחים על נתונים אודות 383 (93%) מבין 410 המשתתפים שלקחו חלק במחקר. בסה”כ, 280 חולים (73%) סבלו מכאבי ראש לאחר השחרור מחדר המיון, שהיו בעוצמה קלה (n=89), או בינונית עד חמורה (n=191). 196 חולים (51%) נטלו את הטיפול התרופתי, כולל 89 חולי מיגרנה.

בשתי הקבוצות תועד שיפור דומה בעוצמת הכאב, כפי שנקבע לפי סולם בן 11 נקודות, עם עליה ממוצעת של 4.3 נקודות בקבוצת המטופלים ב- Sumatriptan ו-4.1 עם טיפול ב- Sumatriptan.

הממצאים היו כמעט זהים בקרב חולים עם מיגרנה חריפה ללא אאורה (4.3 נקודות עם Naproxen ו-4.2 נקודות עם Sumatriptan).

שיעור תופעות הלוואי עמד על 19% עם Naproxen ו-26% בעקבות טיפול ב- Sumatriptan. תופעות לוואי נפוצות בשתי הקבוצות כללו תופעות גסטרואינטסטינאליות, סחרחורות או חולשה, וישנוניות.

בסה”כ, 71% מהמטופלים ב-Naproxen ו-75% מהמטופלים ב- Sumatriptan טענו כי בפעם הבאה יבקשו את אותו טיפול תרופתי.

Ann Emerg Med 2010

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה