כאב

אימוני כוח וסיבולת מקלים על כאבי צוואר כרוניים (Med Sci Sports Exerc.)

ממחקר חדש, שפורסם בגליון דצמבר של Medicine & Science in Sports & Exercise, עולה כי אימוני כוח וסיבולת, במינון המתאים, עשויים להקל על כאבי צוואר כרוניים בנשים העובדות בעבודה משרדית.

לדברי החוקרים, כאבי צוואר כרוניים, ירידה בטווח התנועה של עמוד השדרה הצווארי, וחולשת שרירי הצוואר, שכיחים יותר בנשים, בהשוואה לגברים, וקשורים בהפרעה תפקודית ומוגבלות. מטרת המחקר הנוכחי היתה לבחון את קשר מנה-תגובה של אימוני כוח ואימוני סיבולת ספציפיים על שרירי עמוד השדרה הצווארי, שהוכחו כיעילים בנשים עם כאבי צוואר כרוניים ומוגבלות.

החוקרים חילקו באקראי 180 נשים, העוסקות בעבודה משרדית, עם כאבי צוואר כרוניים ומוגבלות, לאחת משלוש קבוצות אימוני כוח, אימוני סיבולת וקבוצת ביקורת. טווח הגילאים נע בין 25 ו-53 שנים. שתי קבוצות האימונים לקחו חלק בתקופת שיקום של 12 יום, במהלכם הן קיבלו הוראות לתרגילים ספציפיים ממאמן מנוסה. לאחר מכן, הן קיבלו הוראה לבצע תרגילים ספציפיים בבית, במשך 12 חודשים. יומן אימונים ושאלון חודשי שימשו להערכת הפעילות הגופנית, וכל הפעילויות הומרו למדדי MET (Metabolic Equivalent).

המינון האפקטיבי של האימונים להקלה על כאבי צואור, היה גבוה מ-8.75 שעות MET בשבוע, לאימון ספציפי של הצוואר, הכתף והגפעה העליונה. שעת MET אחת של אימונים בשבוע, לוות בירידה של 0.8 מ”מ בכאבי הצוואר במדדי VAS (Visual Analog Scale) וירידה של 0.5 מ”מ במדד המוגבלות. הן אימוני כוח והן אימוני סיבולת לוו בירידה בתחושת הכאבים בצוואר והמוגבלות, וירידות אלו עמדו בקורלציה חיובית עם כמות האימונים הספציפיים.

מגבלות המחקר כללו טעויות אפשריות בהערכת עוצמת הפעילות הגופנית.

המחקר גילה כי הפרוטוקולים הספצפיים לאימונים קשורים בירידה בכאבי הצוואר הכרונים ובמוגבלות. המינון האפקטיבי של האימונים ניתן ליישום ובטוח בנשים העוסקות בעבודה משרדית.

Med Sci Sports Exerc. 2006:38:2068-2074.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה