כאב

מערך ההרדמה בישראל עומד בפני קריסה ? (הארץ)

מערך ההרדמה עומד בפני קריסה – כך התריעו אמש ראשי האיגוד להרדמה במסיבת עיתונאים שקיימו בנושא. ע”פ מחקר שערך האיגוד נמצא שיחס הרופאים המרדימים בישראל לאוכלוסיה הוא מהנמוכים בעולם המערבי: 108 רופאים לכל 1 מיליון תושבים, כמחצית מהיחס המקובל במדינות מערביות מתקדמות.

בארץ עובדים כ-800 רופאים מרדימים, כולל מתמחים. שיעור גבוה מהרופאים הינו מיוצאי מדינות חבר העמים. רק שיעור קטן מאוד מבוגרי הרפואה פונים להתמחות בהרדמה. כידוע כל הניתוחים מתקיימים תחת השגחה ופיקוח של רופאים מרדימים ולכן מחסור בצוות מקצועי זה עלול להיות קריטי למערך הניתוחים. ראשי האיגוד מבקשים ליצור תמריצים ותקנים שיעודדו יותר רופאים לבחור בהתמחות זו.

לכתבה בהארץ-דהמרקר

הערת המערכת: רק השבוע דווח על התחקיר שבו רופאה מרדימה נרדמה בעצמה במהלך ניתוח עיניים פשוט יחסית שבו נפטר ילד בן 3.5 שנים…נקווה שזה לא סימן ראשון לקריסה עליהם מדברים ראשי התחום. מכל מקום, אין ספק שאם אכן קיים או מסתמן חוסר משמעותי צריך לדאוג שחוקי הכלכלה הבסיסיים לפיהם כאשר יש מחסור בהיצע או עודף בביקוש – יופעלו גם כאן ויתקנו את המחסור הנוכחי. מעבר לכך נראה שהאיגוד צריך ל”שווק” לבוגרי הרפואה בצורה אטרקטיבית יותר את המקצוע שללא ספק הוא חשוב, מקצועי ביותר ומאוד נחוץ…

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה