כאב

Nalbuphine יעיל ובטוח לטווח ארוך לטיפול בכאב כרוני חמור (Am J Pain Manage)

מתוצאות מחקר חדש שפורסם בגליון ינואר של American Journal of Pain Management עולה כי Nalbuphine (Nubain) מקטין את הכאב עקב עמידה ממושכת מסיבות ומצבים שונים, ואינו מלווה בתסמיני גמילה.

אפקט משכך הכאבים של Nalbuphine דומה לזה של מורפין, ללא תחושת האופוריה, סדציה, טולרנס או השפעות פסיכומימטיות  המלוות שימוש באופיאטים. יתרה מזאת, Nalbuphine אינו מעורר שחרור היסטמין מתאי פיטום (Mast Cell) ואינו מדכא נשימה.

14 גברים ו-11 נשים אובחנו עם כאב דגנרטיבי לומברי או הרנציה של דיסק צווארי עם או בלי הקרנה של הכאב לאזורים אחרים, מיגרנה כרונית חמורה, פיברומיאלגיה, וכאב כרוני חמור עקב טראומה ונזקי דחיסה לעמ”ש, לאגן או לגפיים.

משך הכאב הממוצע היה 6 שנים, במהלכם הנבדקים עברו 3 אישפוזים בממוצע לניתוח בעקבות כאב. כל הנבדקים דירגו את רמות הכאב כבלתי נסבל (מדדי 8-10 בסולם Visual Analog Scale).

Nalbuphine ניתן במינונים של 10 עד 20 מ”ג, 3-4 פעמים ביום. התרופה ניתנת בהזרקה, לתת-עור, לשריר או לוריד.לאחר ביסוס משטר הטיפול, הנבדקים דירגו את רמות הכאב הממוצע כנסבל (מדדי 2-3 בסולם Visual Analog Scale). גברים נטו לדרוש מינונים גבוהים יותר מנשים להקלה מספקת. נבדקים רבים טופלו ב- Nalbuphine במשך שנים, ללא צורך בשינוי המינון או החלפת התרופה. רבים דיווחו כי יכלו לחזור לעבודה, ללא הפרעה מוטורית, סדציה או קשיי ריכוז.

בנוסף לאינדיקציות המצוינות לעיל, החוקרים מציינים כי Nalbuphine משמש לטיפול גם בחולי Rheumatoid Arthritis ו-Osteoarthritis, כאב שמקורו בסרטן, וכאב בעקבות טראומה לעצב, עצם, או רקמה עמוקה.

לסיכום, החוקרים טוענים כי שימוש יומי בזריקות Nalbuphine עשוי להוות אלטרנטיבה הולמת לטיפול ארוך טווח בכאב כרוני חמור.

Am J Pain Manage 2006;16:29-33.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה