כאב

כאב הוא הסימפטום השכיח ביותר המופיע בשל גידולים בחוט השדרה

חוקרים שהציגו את ממצאיהם בכנס השנתי ה-96 של ה-American Association for Cancer Research טוענים כי בקרב חולים הסובלים מגידולים בחוט השדרה, כאב הוא הסימפטום המופיע בשכיחות הגבוהה ביותר.

החוקר הראשי, ד”ר Engelhard, מסביר כי למרות שגידולים ראשוניים בחוט השדרה אינם שכיחים מאוד, הרופאים נתקלים בהם במקרים מסוימים ולכן עליהם להכיר את המופע הקליני ואת הסיווג ההיסטולוגי שלהם ואת אפשרויות הטיפול בהם כאשר הם נתקלים בחולים שהסימפטומים בהם עלולים להוביל לאיבחון זה.

בכדי לזהות דפוסים בחולים הסובלים מגידולים בחוט השדרה הישוו החוקרים את המידע שמצאו בגיליונותיהם הרפואיים של 431 חולים שטופלו במהלך שנת 2000.

הועדה לעינייני מחלת הסרטן של ה-American College of Surgeons ביצעה מחקר מקיף בקרב חולים אלה באמצעות שאלונים ששלחה לכל בתי החולים שנמצא בהם רישום של חולי סרטן בארצות הברית. המידע נשלח באופן אלקטרוני לבסיס הנתונים הלאומי של מחלת הסרטן או הושג מבתי החולים באמצעות טפסי נייר הניתנים לסריקה.

גילם הממוצע של הנבדקים עמד על 49.3 שנים וטווח הגילאים נע בין שנה אחת ל-93 שנים; 56.6% מהנבדקים היו נשים.

3.8% מהנבדקים נחשפו לקרינה לפני האיבחון ו-52.4% מהם הגיעו לטיפול בשל כאבים. בקרב הנבדקים נמצאו סוגים שונים של גידולים, כשהשכיחים ביותר היו meningioma (ב-24.4% מהמקרים), ependymoma (ב-23.7% מהמקרים) ו-schwannoma (ב-21.3% מהמקרים). בדיקה חלקית של יתר סוגי הגידולים העלתה כי ב-15.5% מהמקרים נמצאו סוגים שונים של astrocytoma ושל glioma מסוגים אחרים, וכי ב-5.3% מהמקרים נמצאו גידולים של ה-cauda equina.

ברוב המוחץ של המקרים, 92.5%, בוצע ניתוח להסרה של הגידול או לנטילת ביופסיה, או שבוצעו שתי הפפרוצדורות הללו. הרופאים המטפלים השתמשו בטיפולי הקרנות ב-19.5% מהמקרים ובטיפולי כמותרפיה ב-5.6% מהמקרים, במיוחד כאשר מדובר היה בגידולים ממאירים. חולים מעטים בלבד, 2.0% מהמקרים, השתתפו במחקרים קליניים.

הסיבוכים, שהיו מועטים יחסית, כללו הדרדרות נוירולוגית, ב-2.2% מהמקרים; התפתחות זיהום, ב-1.6% מהמקרים; והופעת דימום באתר הניתוח, ב-0.8% מהמקרים.

ד”ר Engelhard מסביר כי הממצאים מתווספים למידע, המועט יחסית, הקיים אודות חולים הסובלים מגידולים בחוט השדרה. הוא מוסיף כי הממצאים יסייעו בזיהוי הדפוסים העיקריים המחייבים תשומת לב ובזיהוי יעדים מחקריים.

לידיעה ב-doc’s guide

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה