אורתופדיה-פיזיותרפיה

תוצאות דומות לטיפול שמרני וטיפול ניתוחי בשברי קרסול (מתוך הכנס השנתי מטעם ה-Orthopedic Trauma Association)

 מעדויות חדשות שפורסמו במהלך הכנס השנתי מטעם ה-Orthopedic Trauma Association עולה כי אין הבדלים בתוצאות של חולים עם שבר לא-יציב של פטישון מדיאלי לאחר ניתוח שמרני או טיפול ניתוחי.

 ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי חולים של שבר בימלאולרי או טרימלאולרי שאינו יציב לרוב מופנים לניתוח לקיבוע פטישון מדיאלי. עם זאת, בשל חשש בנוגע לסיבוכי רקמה רכה וסיבוכי משתל, מספר מומחים תמכו בגישת טיפול שמרני במקרים של שברים מדיאליים לאחר החזרה מוצלחת עם ייצוב פיבולה.

 במסגרת המחקר חולקו באקראי 154 חולים (גיל ממוצע של 56.1 שנים) לקיבוע (78 חולים) או לטיפול שמרני (76 חולים) של שבר פטישון מדיאלי לאחר החזרה מוצלחת וייצוב פיבולה, אשר הוגדר בנוכחות תזוזה של עד 2 מ”מ. התוצאים נבחנו שנה אחת לאחר ההתערבות וכללו את מדדי OMAS (או Olerud Molander Ankle Score), MOXFQ (או Manchester-Oxford Foot Questionnaire) ו-EQ-5D-3L (או EuroQol-5 Dimensions-3 Levels).

 לאחר שנה אחת, נתונים מלאים היו זמינים עבור 94% מהחולים (144 חולים). החוקרים לא זיהו הבדלים משמעותיים קלינית במדדי OMAS בין שתי הקבוצות, עם מדד ממוצע של 74.3 בחולים לאחר קיבוע ושל 69.9 באלו שטופלו שמרנית. בנוסף, לא תועדו הבדלים בין הקבוצות במדדי MOXFQ או EQ-5D-3L.

 החוקרים מסכמים וכותבים כי קיבוע פנימי של פטישון מדיאלי אינו בהכרח עדיף על טיפול שמרני לאחר ייצוב הפיבולה. יתרה מזאת, התערבות ניתוחית חושפת את החולים לסיכוני ניתוחי וסיבוכים משנית להתערבות הפולשנית.

 

מתוך הכנס השנתי מטעם ה-Orthopedic Trauma Association

 

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה