אורתופדיה-פיזיותרפיה

רוב המטופלים שבים לפעילות ספורטיבית לאחר ניתוח לטיפול בתפס מפרק הירך (Br J Sport Med)

מרבית הספורטאים לאחר ניתוח עקב FAI (Femoroacetabular Impingement, תפס מפרק הירך) צפויים לשוב לפעילות הספורטיבית ברמה מסוימת, כך עולה מסקירה שיטתית חדשה, שפורסמה בכתב העת British Journal of Sports Medicine.

החוקרים כותבים כי למרות שפעילות גופנית אינה גורמת ל-FAI, מטופלים פעילים עם FAI עשויים להפעיל עומס רב יותר של מפרק הירך עם הופעת כאב בשלב מוקדם יותר בהשוואה לאלו בעלי אורח חיים יושבני.

במסגרת הסקירה בחנו החוקרים 18 סדרות מקרים עם 977 משתתפים, 99 מהם עברו ניתוח של שתי הירכיים. גיל המשתתפים הממוצע עמד על 28 שנים, ו-38% היו ספורטאים מקצוענים, 36% עסקו בספורט בשעות הפנאי, 11% היו ספורטאים במכללות ו-6% ספורטאים בבתי ספר תיכונים, כאשר ב-9% מהמקרים לא דווח על רמת התחרות בה עסקו המשתתפים.

בסיכומו של דבר, 87% מהמשתתפים שבו לפעילות הספורטיבית שלהם ו-82% שבו לפעילות ספורטיבית ברמה מסוימת. בקרב ספורטאים מקצוענים תועדה שכיחות גבוהה יותר של חזרה לפעילות בהשוואה לאלו שעסקו בספורט בשעות הפנאי ואלו שעסקו בספורט במכללות. בחולים עם אוסטיאוארתריטיס דיפוזית של הירך הסיכוי לחזרה לפעילות היה נמוך יותר.

החוקרים מוסיפים כי חזרה לפעילות ספורטיבית לא נקשרה בהכרח עם שביעות רצון של הספורטאים והחלמה של היכולת האתלטית. נראה כי החזרה לפעילות ספורטיבית עשויה להוביל להערכת-יתר של שביעות הרצון והיכולת הספורטיבית של ספורטאים לאחר ניתוחי ירך. הם מציעים להימנע מהתייחסות לחזרה לפעילות ספורטיבית כמדד יחיד להערכת הצלחה של ניתוח ירך , מאחר ומדובר בתוצא סובייקטיבי העשוי להיות מושפע מהמתנחים המטפלים ופיזיותרפיסטים. תוצאות מבוססות הישגים צריכות לשמש כמדד טוב יותר לאפיון היכולת של ספורטאים לעמוד בדרישות הספציפיות של תחרויות הספורט ולבחון את ההתקדמות לאורך תהליך השיקום.

החוקרים קוראים להשלים מחקרים פרוספקטיבים להערכת פרוטוקולי שיקום של ספורטאים וחזרה לפעילות ספורטיבית בטווח הקצר ובטווח הארוך לאחר ניתוח ירך עקב FAI.

Br J Sport Med 2015

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה