אורתופדיה-פיזיותרפיה

תרגילי כוח ושיווי משקל עשויים לסייע במניעת פציעות ספורט (Br J Sports Med)

מתוצאות מחקר חדש עולה כי בהשוואה לתרגילי מתיחות, אימוני כוח ושיווי משקל עשויים לסייע יותר במניעת פציעות ספורט.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי לא ברור אילו תרגילים ספציפיים צפויים להביא לירידה הגדולה ביותר בסיכון לנקעי קרסול, קרעי רצועות ופציעות אחרות.

במסגרת המחקר הם אספו נתונים ממחקרים שחילקו באקראי ספורטאים, מבוגרים או מתבגרים, לקבוצות שהשלימו אימונים שונים. הם עקבו אחר המשתתפים במטרה לזהות את מקרים של פציעות ספורט בטווח של חודשים עד שנה. הסקירה הסופית כללה 25 מחקרים ולמעלה מ-26,000 משתתפים, כולל שחקני כדורגל, כדורסל, כדוריד ומגויסים לצבא.

חלק מהמחקרים עקבו אחר כל סוגי הפציעות האפשריות, אחרים התמקדו בפציעות ספציפיות יותר. לדוגמא, בחינת פציעות שרירי הירך או הברך על-רקע שימוש-יתר. בסיכומו של דבר, החוקרים בחנו נתונים אודות קרוב ל-3,500 פציעות.

שלושה מחקרים בחנו תרגילי מתיחות ולא הדגימו כל תועלת במניעת פציעות. החוקרים קבעו כי הנתונים המוגבלים אינם תומכים בתרגילי מתיחות במטרה למנוע פציעות שונות, לא לפני ולא לאחר פעילות גופנית.

עם זאת, שישה מחקרים בחנו את ההשפעות של תרגילי שיווי משקל שנועדו לשפר את יציבות המפרקים ומצאו ירידה של 45% בסיכון לפציעות בקרב המתאמנים. אימוני כוח לבניית שריר הובילו לירידה של 68% בפציעות בארבעה מחקרים. נראה כי התועלת הנ”ל תקפה הן לפציעות עקב שימוש-יתר והן לנקעים וקרעים.

למרות זאת, החוקרים כותבים כי חסרים מחקרים התומכים בתכנית אימונים ספציפית ולכן קשה להחליט כיצד לייעץ לספורטאים.

Br J Sports Med 2013

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה