אורתופדיה-פיזיותרפיה

הערכת הסיכון לפציעות תעסוקתיות בקרב מנתחים אורתופדים (J Bone Joint Surg)

מתוצאות סקר חדש עולה כי כמחצית מהאורתופדים שהשיבו חוו לפחות פציעה אחת במקום עבודתם במהלך הקריירה שלהם. החוקרים כותבים כי פציעות תעסוקתיות בקרב מנתחים אורתופדים אינן מדווחות באופן מספק והופכות בעיה נפוצה יותר.

140 אורתופדים מילאו את השאלונים , כאשר מרביתם עבדו במרפאות פרטיות (72%); 24% נוספים עבדו במרכזים אקדמיים, אשר 4.3% עבדו במקומות אחרים או לא השיבו לשאלה זו.

חבלות ראש היו הנפוצות ביותר מבין הפציעות המדווחות (25%). פציעות גב תחתון דווחו ע”י 19.3% מהמשיבים ופציעות צוואר, כתף ואתרים אחרים תועדו ב-10%, 7.1% ו-6.4%, בהתאמה.

שיעורי הפציעות היו דומים במרפאות פרטיות (45%) ובמרכזים אקדמיים (42%). שיעור הפציעות המדווח היה הגבוה ביותר בקרב אורתופדים בגילאי 50-59 שנים (52%).

מבין כלל תתי ההתמחות, בקרב מנתחי טראומה תועד השיעור הגבוה ביותר של פציעות (87.5%), אך תת-התמחות זו כללה שמונה מנתחים בלבד.

עם העליה במספר שנות הוותק של המנתח חלה עליה בסיכויים לפציעה (p=0.03).

מבין 61 המנתחים שחוו לפחות פציעה אחת, 24 מנתחים (39%) קיבלו טיפול רפואי בעקבות זאת, 15 מנתחים (25%) דיווחו על המקרה לבית החולים ו-14 (23%) נעדרו ממקום העבודה.

למעלה משליש מהפצועים דיווחו כי בתי החולים שלהם לא כללו מרכזי שיקום או הטבות שיסייעו בהחלמה. הכאב השפיע על יכולת הניתוח של 22 מנתחים (36%).

החוקרים מדגישים כי לא מדובר בנושא המוגבל למנתחים, כאשר מקרים אלו עשויים להופיע גם בקרב אחיות, טכנאים ועובדים אחרים של בית החולים. על בתי החולים לחפש משאבים שיסייעו למנתחים הנפצעים במקום עבודתם.

J Bone Joint Surg 2013

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה