אורתופדיה-פיזיותרפיה

ההשפעה של ערכי המוגלובין לפני ניתוחי ארתרופלסטיה על תוצאות ניתוחי ירך וברך (Br J Anaesth)

מתוצאות מחקר חדש עולה כי ערכי המוגלובין לפני ניתוחי ארתרופלסטיה של הברך או הירך מנבאים את תוצאות ההתערבות הניתוחית. גישה מקיפה לשיפור מדדי המוגלובין לפני הניתוח והגבלת אובדן המוגלובין סביב הניתוח לוותה בתוצאות טובות יותר לאחר הניתוח.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי אין נתונים רבים אודות הקשר בין אנמיה, עירויי דם אלוגניים ותוצאות התערבות ניתוחית בחולים לאחר ארתרופלסטיה בבריטניה. סוכנויות בינלאומיות תומכות בנקיטת אמצעים שמרניים, כולל טיפול קדם-ניתוחי באנמיה.

במסגרת המחקר הנוכחי ערכו החוקרים הערכה רטרוספקטיבית של 717 ניתוחי ארתרופלסטיה ראשונית של הירך או הברך בבתי חולים בבריטניה. הם התבססו על נתונים אלו לעדכון אלגוריתמים קודמים שהיו מקובלים בבריטניה.

מהתוצאות עולה כי ערכי המוגלובין לפני הניתוח ניבאו צורך בעירויי דם אלוגניים (יחס סיכויים של 0.25 לגרם לד”ל, p<0.001) וכן ניבאו את משך האשפוז (0.7- ימים לכל 1 גרם לד”ל, p=0.004) ללא תלות בעירויי דם, כולל בחולים ללא אנמיה. יישום תוכניות PBM (Patient Blood Management) לוו בשיעור נמוך יותר של עירויי דם סביב ניתוחי ירך (23-7%, p<0.001) וניתוחי ברך (7-0%, p=0.001).

משך האשפוז לאחר ניתוח החלפה מלאה של מפרק הירך והחלפה מלאה של מפרק הברך ירד משישה ימים לחמישה ימים וארבעה ימים, בהתאמה, לאחר יישום גישת ההתערבות ועדכון האלגוריתם המקובל (p<0.001). שיעור האשפוזים החוזרים מכל-סיבה בתוך תשעים ימים ירד מ-13.5% לפני יישום האלגוריתם ל-8.2% לאחר מכן (p=0.02).

החוקרים מסכמים וכותבים כי הערכה מקיפה של ערכי המוגלובין לפני ניתוחי ארתרופלסטיה, וגישה סיסטמית לשיפור מדדי המוגלובין לפני ההתערבות הניתוחית, בשילוב עם הגבלת אובדן המוגלובין סביב ההתערבות, לוו בתוצאות טובות יותר עד 90 ימים לאחר השחרור מבית החולים.

Br J Anaesth. 2012;108(6):943-952

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה