אורתופדיה-פיזיותרפיה

עליה בשיעורי התמותה עקב נטילת מינון-יתר של אופיואידים (Morbidity & Mortality Weekly Report)

במאמר שפורסם בכתב העת Morbidity & Mortality Weekly Report מדווחים חוקרים על עליה בשיעורי התמותה עקב נטילת טיפול באופיואידים בשנים האחרונות.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי חלה עליה במקרי תמותה עקב מינון-יתר של משככי כאבים ממשפחת אופיואידים , וכעת שיעורי התמותה עולים על שיעורי התמותה בעקבות שילובי הרואין וקוקאין. במאמר מתארים החוקרים את השימוש והשימוש לרעה באופיואידים.

במסגרת המחקר בחנו החוקרים את נתוני ה-CDC אודות מינוני-יתר פטאליים של אופיואידים, שימוש לא-רפואי בתכשירים אלו, מכירות ואשפוזים הנוגעים לטיפול התרופתי.

בשנת 2008, מינוני-יתר של התרופות הובילו ל-36,450 מקרי תמותה בארצות הברית. מעורבות אופיואידים תועדה ב-14,800 מקרים (73.8%) מבין 20,044 מקרי התמותה עקב נטילת מינון יתר של טיפולים תרופתיים הנמכרים עם מרשם רופא. בין המדינות השונות ברחבי ארצות הברית נרשם הבדל של כפי חמש בשיעורי התמותה. במדינות עם שיעורי תמותה נמוכים יותר נרשם שיעור נמוך יותר של שימוש לא-רפואי באופיואידים ומכירות אופיואידים. במהלך 1999-2008 נרשמה עליה משמעותית בשיעורי התמותה עקב מינוני יתר ואשפוזים עקב הפרעות שימוש באופיואידים.

החוקרים מסכמים וכותבים כי מהעדויות עולה כי מגמת ההחמרה של מגיפת מינוני-יתר של אופיואידים נמשכת בימים אלו. קיימת שונות רבה בין מדינות שונות בארצות הברית בכל הנוגע לשימוש הלא-רפואי באופיואידים ושכיחות נטילת מינוני-יתר, שאינן ניתנות להסבר ע”י הבדלים דמוגרפים באוכלוסיות המדינה, אך נוגעות לשינוי נרחב במרשם לטיפול באופיואידים.

הכותבים ממליצים לרופאים לתת מרשם לטיפול באופיואידים לאחר סקירה זהירה וניטור של החולים, כאשר טיפולים אחרים לא הביאו להקלה מספקת בכאב. ארגוני הביטוח ותוכניות ניטור תרופות הנמכרות עם מרשם רופא עשויות לסייע בזיהוי חולים והפחתת שימוש לא-הולם או לא-חוקי בתכשירים אלו. שינויים בחוקי המדינה המתמקדים בהרגלי מתן מרשם לתרופות אלו עשויים להפחית את השימוש לרעה ומינוני יתר של אופיאידים, תוך שמירה על מתן טיפול בטוח ויעיל כנגד כאב.

Morbidity & Mortality Weekly Report. 2011;60(43):1487-1492

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה