אורתופדיה-פיזיותרפיה

התועלת של פעילות גופנית בחולים עם אוסטיאוארתריטיס של הירך (מתוך כנס World Congress on Osteoarthritis)

ממחקר חדש שהוצג בכנס ה-World Congress on Osteoarthritis עולה כי פעילות גופנית עשויה לסייע לחולים עם אוסטיאוארתריטיס חמורה של הירך.

לדברי החוקרים, בעוד שפעילות גופנית הינה אבן הפינה של הטיפול בחולים עם אוסטיאוארתריטיס בדרגה קלה עד בינונית, מחקרים מעטים בחנו את השפעתה בחולים עם מחלה חמורה.

במסגרת המחקר חולקו באקראי 184 חולים שתוכננו לניתוח החלפת ירך לשתי קבוצות: שמונה שבועות של תרגילים גופניים, או טיפול סטנדרטי (הוראות מילוליות ובכתב). מדריכים השגיחו על התרגילים פעמיים בשבוע, כאשר כל פגישה ארכה כשעה אחת.

החוקרים בחנו את היעילות של תכנית הטיפול על-סמך באמצעות הליכה למרחק של 20 מטרים במהירות מקסימאלית, קימה מכיסא חמש פעמים ברציפות ותרגילים המערבים מספר מפרקים ליישור הרגל ויישור מפרק הברך.

בתום שמונת שבועות המחקר, החוקרים מצאו הבדל מובהק בין הקבוצות לטובת קבוצת ההתערבות בהליכה לעשרים מטרים (2.2 שניות, p=0.009), קימה מכיסא (1.7 שניות, p=0.022) ויישור רגל לא-מנותחת (0.17 ואט לק”ג, P=0.049).

החוקרים מסכמים וכותבים כי הם הצליחו להוכיח כי חולים עם אוסטיאוארתריטיס חמורה יכולים לערוך תרגילים גופניים וכי לפעילות גופנית השפעה חיובית במקרים אלו.

מתוך כנס World Congress on Osteoarthritis

:הערת מערכת

אתם מוזמנים להצטרף לבית הספר לאוסטיאוארתריטיס

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה