אורתופדיה-פיזיותרפיה

המשמעות הקלינית של סחרחורות לאחר זעזוע מוח (Am J Sports Med)

מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת American Journal of Sports Medicine עולה כי יש לשקול מתן תשומת לב מיוחדת לסחרחורות בשחקני פוטבול צעירים, לאחר חבלת ראש.

מבין 107 שחקני פוטבול בבתי ספר תיכונים שפיתחו זעזוע מוח במהלך משחק, 87 השחקנים שחשו סחרחורות מיד לאחר האירוע, היו בסיכון מוגבר להחלמה ממושכת. 39% מהם נדרשו לשלושה שבועות ומעלה עד לקבלת אישור רפואי לשוב למשחק וסיכויי ההחלמה שלהם היו גבוהים פי שבע, בהשוואה לשחקנים שלא סבלו מסחרחורות.

36 שחקנים נדרשו להחלמה ממושכת, כמעט כולם התלוננו על סחרחורות. 62 נוספים החלימו בתוך שבוע, או פחות. החוקרים הופתעו לגלות כי אף אחד מהתסמינים, למעט סחרחורות, לא היה קשור לסיכויי ההחלמה.

החוקרים סבורים כי סחרחורות הינן גורם חשוב במשך ההחלמה לאחר זעזוע מוח. במידה ואדם שעדיין מצוי בשלבי החלמה לאחר זעזוע מוח סופג מכה נוספת לראשו, ההשפעות עלולות להיות חמורות כולל מה שקרוי Second Impact Syndrome, שעשויה לגרום לדימום פטאלי בגולגולת ונפיחות של המוח.

במידה וניתן יהיה לנבא טוב יותר אילו ספורטאים זקוקים להחלמה ממושכת יותר, ייתכן כי ניתן יהיה לבסס קווים מנחים למניעת הלחץ של ספורטאים לשוב לשחק במהירות.

החוקרים קוראים לערוך מחקרים נוספים בנושא ובשלב זה, ממליצים כי ספורטאים צעירים והורים לא יתעלמו מסימנים ותסמינים של זעזוע מוח.

Am J Sports Med 2011

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה