אורתופדיה-פיזיותרפיה

השוואה לא ישירה בין rivaroxaban (קסרלטו) ל-dabigatran (פרדקסה) במניעת VTE לאחר ניתוחים אורתופדיים (J Med Econ )

 מאמר שהשווה בין מס’ תרופות  למניעת פקקת ורידים (VTE) לאחר ניתוחים אורתופדיים, וזאת על בסיס תוצאות מחקרים קליניים, המתפרסם ב-J Med Econ מדווח כי rivaroxaban (קסרלטו) נמצא יעיל יותר מ-dabigatran (פרדקסה) במניעת אירועי VTE .

החוקרים ניתחו מידע שהתקבל משני מחקרים קלינים רנדומליים של dabigatran שבאחד מהם, במחקר ה-RE-NOVATE,  הטיפול בוצע לאחר החלפת ירך מלאה (THR) ובשני, במחקר ה-RE-MODEL  הטיפול ניתן לאחר החלפת ברך מלאה (TKR).  בשניהם נעשתה השוואה לטיפול ב-enoxaparin (קלקסן) במינון של 40 מ”ג ליום הניתן ערב לפני הניתוח. המימצאים הללו הושוו לשני מחקרים (מחקר ה-RECORD1 וה-RECORD2 ) שנעשו עם rivaroxaban מול enoxaparin באותו משטר טיפולי.

על בסיס הנ”ל בוצעה השוואה עקיפה של dabigatran ו-rivaroxaban . בכדי לאפשר השוואות תוצאות של VTE סימפטומטי התבססו על תקופת המחקר המלאה, כולל הפולואו אפ. אירועי דימום כללו אירועי דמם סביב הניתוח.

נמצא שלאחר THR , ה-rivaroxaban במינון 10 מ”ג ביום הפחית באופן מובהק יותר אירועי VTE ואירועי VTE סימפטומטיים בהשוואה ל-dabigatran במינון 220 מ”ג ליום. יחס הסיכון היה 0.34 ו-0.19 בהתאמה).

גם לאחר TKR , נמצא ש-rivaroxaban הפחית באופן מובהק יותר אירועי VTE עם יחס סיכון של 0.53 . לא היה הבדל מובהק בשיעור אירועי ה-VTE הסימפטומטיים תחת שני הטיפולים.

כמו כן לא היה הבדל מובהק בשיעורי אירועי הדמם המג’וריים בין שני הטיפולים.

החוקרים מסכמים כי על בסיס ההשואה הלא ישירה של שתי התרופות,  rivaroxaban נמצאה כיעילה יותר במניעת סך אירועי VTE לאחר THR ו-TKR . החוקרים מציינים שהאנליזה התבססה על מידע שפורסם בספרות בלבד על dabigatran , בעוד שלגבי rivaroxaban היה בידיהם מידע רב יותר מתוך מאגר נתוני מחקר רנדומלי שהיה ברשותם. הם מעריכים שמחקרים השוואתיים נוספיםיהיו בעלי ערך ויוסיפו מידע אך סבורים שעד שיפורסמו מחקרים השוואתיים ישירים שהאנליזה הזו מציגה את העדות ההשוואתית הטובה ביותר.

J Med Econ. 2011 Mar 9

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה