אורתופדיה-פיזיותרפיה

טיפול ב- Etanercept (אנברל) בקרב ילדים הסובלים מ-JIA מסייע בשיפור קצב הגדילה (Arthritis Rheum)

מחקר חדש שנערך על ידי חוקרים מהמרכז הרפואי לטיפול בילדים בסינסינטי, ארה”ב, ופורסם   במגזין הרפואי Arthritis & Reuhmitism , מצא כי טיפול בתרופה הביולוגית Etanercept (אנברל)  בילדים הסובלים מדלקת מפרקים  (JIA-Juvenile Idiopathic Arthritis ) מסייע בשיפור קצב הגדילה של הילדים החולים.

ברקע למאמר מציינים המחברים כי ילדים הסובלים מ-JIA סובלים מעיכוב בקצב הגדילה התקין.

המחקר נערך במשך שלוש שנים בהשתתפות 594 ילדים בגילאי שנתיים עד 18 הסובלים מדלקת  מפרקים כרונית אידיופאטית של ילדים ושטופלו במספר מרכזים בארה”ב. הילדים חולקו לשלוש קבוצות, כאשר אחת מהן טופלה באנברל, השנייה במתוטרקסאט, הניתן לטיפול בדלקת מפרקים והשלישית קיבלה טיפול משולב של השניים.

מדידות של גובה, משקל וחישוב מדד מסת הגוף (BMI Body Mass Index ) של הילדים נעשו לפני תחילת הטיפול ולאחר מכן שוב כעבור שנה, שנתיים ושלוש מרגע תחילת המחקר, והשוו עם עקומות הגדילה  הסטנדרטיות לילדים.

בקרב הקבוצה שנטלה את הטיפול המשולב עם אנברל וכן זו שנטלה אנברל בלבד נצפה שיפור באחוזוני הגובה, המשקל ובמדד ה-BMI  של הילדים. שיפור במדדים אלה לא נצפה בקבוצה שטופלה רק במתוטרקסאט. המשתתפים בקבוצה שנטלה אנברל בלבד הראו שיפור של 4.8 באחוזון הגובה, שיפור של 13 באחוזון המשקל ועלייה של בין 9.6 ל-13.8 באחוזון מדד ה-BMI  בתוך 3 שנות טיפול.

בקרב נחקרים שטופלו בטיפול המשולב נצפה שיפור של 5.6 באחוזון הגובה, שיפור  של 8.4 באחוזון המשקל (לאחר 3 שנים) ועלייה של בין 2.1 ל-5.2 באחוזון מדד ה-BMI .

Arthritis Rheum. 2010;62:3259-3264

לדיווח במדסקייפ

בהודעה שפירסמה החברה המשווקת בישראל, ניאופרם, צוטט פרופ’ יוסף עוזיאל מנהל היחידה לאשפוז יום ילדים וריאומטולוגיה ילדים במרכז הרפואי מאיר: “מחקרי עבר הוכיחו כי דלקת כרונית פעילה עלולה לגרום לעיכוב בגדילה ומהווה סיבוך פוטנציאלי בקרב ילדים החולים בדלקת מפרקים. הפחתת עצמת הדלקת והשבת תקינותה של ההתפתחות והגדילה הינה מטרה חשובה  כחלק מהטיפול בחולים אלה. במחקר הנוכחי נמצא שיפור ועלייה משמעותית באחוזוני הגובה, המשקל ובמדד ה-BMI  בקרב אלו שטופלו באנברל, בשילוב עם מתוטרקסאט או בלעדיו”.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה