אורתופדיה-פיזיותרפיה

יכולת תפקודית בגיל 75: האם יש השפעה לחוסר פעילות גופנית כבר מגיל העמידה? (מתוך Journal of medicine & science in sports)

ממחקר שנערך לאחרונה עולה כי חוסר פעילות גופנית מהווה גורם סיכון לנכויות באנשים בגיל מתקדם. המחקר פורסם בכתב העת לרפואה ומדע בספורט (Journal of medicine & science in sports).

מטרת המחקר הייתה לבדוק את ההשפעה של חוסר פעילות גופנית החל מגיל העמידה על יכולת תפקודית בגיל 75. החוקרים אמדו את היקף הפעילות הגופנית הן כפעילות מצטברת מגיל 50 עד 60 ועד 70, והן כשלוש נקודות זמן נפרדות.

במחקר השתתפו 300 גברים ונשים בגיל 87, שנולדו בשנת 1914 וגרים ב-7 רשויות מקומיות בחלק הצפוני של מחוז קופנהגן, ונמצאו תחת מעקב משך 25 שנה. המשתתפים נבדקו בשנים 1964, 1974, 1984 ו-1989.   

ניתוח הממצאים בוצע עם חוסר פעילות גופנית כגורם בלתי תלוי (מצטבר ונפרד לכל נקודת זמן), ועם עישון, מין, השכלת תיכונית, מצב משפחתי, מחלות כרוניות בתחילת המחקר ויכולת תפקודית בגיל 70 כגורמים מבלבלים אפשריים.

החוקרים דיווחו כי נמצא קשר חזק בין חוסר פעילות גופנית בגיל 70 לנכויות בגיל 75. ואולם, החוקרים ציינו כי ניתוח הממצאים הראה כי אין השפעה כלשהי לפעילות גופנית מצטברת מגיל 50 עד 60 ועד 70 על נכויות בגיל 75, וזאת לאחר תיקון ליכולת תפקודית בגיל 70.

החוקרים סיכמו באומרם כי חוסר פעילות גופנית מהווה גורם סיכון לנכויות באנשים בגיל מתקדם. לפיכך, יש לעודד קשישים לבצע פעילות גופנית במשך תהליך ההזדקנות.    

לידיעה המלאה

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה