אורתופדיה-פיזיותרפיה

מדוע מתבגרים הסובלים מעקמת אידיופטית מבצעים יותר התעמלות? (מתוך Journal of medicine & science in sports)

ממחקר שנערך לאחרונה עולה כי מרבית המתבגרים עם עקמת אידיופטית (ISidiopathic scoliosis)מבצעים פעילות ספורט מסוג התעמלות (gymnastics), עובדה העשוייה להיות קשורה לרפיון מפרקים (JLJoint laxity) מוגבר. המחקר פורסם בכתב העת לרפואה ומדע בספורט (Journal of medicine & science in sports).

ההשפעה של פעילות גופנית וספורט על עקמת אידיופטית אינה ברורה. מטרת המחקר הייתה לבדוק האם קיימת השפעה כלשהי, ובמידה וכן לקבוע את מאפייניה.

לצורך כך, 201 מתבגרים עם IS ו-192 מתבגרים ששימשו כקבוצת ביקורת מילאו שאלון אפידמיולוגי. החוקרים ציינו כי אלו שמבצעים התעמלות היו רבים יותר בקבוצת ה-IS מאשר בקבוצת הביקורת.

יתר על כן, הוסיפו החוקרים, הבחירה לבצע התעמלות התקבלה עוד לפני קבלת האבחנה של IS. כיוון שהתעמלות אינה נחשבת לטיפול או לגורם מקדים ל-IS, ניתן לדברי החוקרים לקשור את הפיזור שנצפה גם לגורם שכיח שמגדיל את הסבירות ל-IS וגם לגורם שמביא להעדפת התעמלות.

על פי החוקרים, JL עשוי להיות גורם שכיח שכזה, ולפיכך הוא נבדק (כף היד ואצבע אמצעית) ב-42 בנות עם IS וב-21 בנות מקבוצת הביקורת. הנבדקות מקבוצת ה-IS, גם אם הן מבצעות התעמלות וגם אם לא, הראו JL גדול יותר מקבוצת הביקורת.מלבד זאת, הקבוצות שביצעו התעמלות לא הראו JL גדול יותר מאשר קבוצות אחרות. 

החוקרים הסבירו כי ילדים עם JL מוגבר יכולים להימשך לביצוע התעמלות בגלל יכולתם להסתגל לאילוצים של תחום ספורט זה. בנות עםJL מוגבר עשויות לפיכך להיות מועדות לפתח IS, כך על פי החוקרים. העובדה שמרבית המתבגרים עם IS מבצעים התעמלות עשוייה להיות קשורה ל-JL מוגבר.

לידיעה המלאה

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה