קריעה של ה-labrum במפרק הירך שכיחה בשחקני גולף

מממצאים שהוצגו בכנס שנערך לאחרונה עולה כי יתכן שבאנשים העוסקים בגולף ומתלוננים בתכיפות על כאבים בירך, הכאב נגרם בשל קרעים בסחוס ה-labrum ולא בשל arthritis, כפי שמתגלה לעיתים קרובות באבחנה.

החוקר הראשי הסביר כי במקרה כזה, תיקון ארטרוסקופי מיידי עשוי להפסיק את הכאב ולהפחית את הסבירות לכך שהקריעה תגרום להתפתחות arthritis, שעלול ליצור הכרח בביצוע ניתוח החלפת ירך.

הוא אומר כי במחקר נערכה השוואה בין תוצאות בדיקות MRI לבין ממצאי ארטרוסקופיה שנערכו בקרב שמונה אנשים שעוסקים בגולף והתלוננו על כאב בירך. בכל החולים נמצאו קרעים ב-labrum ובכל המקרים נמצאה התאמה בין תוצאות שתי הבדיקות. 

הוא מוסיף כי ההשלכות אינן נוגעות רק לשחקני הגולף המקצועיים, שכן בארצות הברית מצויים 25 מיליון שחקנים חובבנים. הוא מסביר כי כשחולים כאלה מתלוניים על כאב בירך, יש לחשוב על הקרעים ב-labrum כעל אבחנה נפרדת ולבצע בדיקות מתאימות בכדי לאבחן את מקור הכאב ולטפל בו וכך לאפשר להם לחזור לפעילות רגילה.  

כל הנבדקים עברו בדיקה פיזית ובדיקת MRI ולאחר-מכן ארטרוסקופיה של הירך על-ידי אותו המנתח. בכל המקרים הניתוח הצליח והחולים חזרו לעסוק בגולף באופן מקצועי.

ניתוח תוצאות ה-MRI וניתוח הסקירות  הרטרוספקטיביות נעשו על-ידי בוחן שממצאי הבדיקה הארטרוסקופית לא נחשפו בפניו. הבוחן דירג את רמת הניתוק, הקריעה, והשחיקה של ה-labra ואת נוכחות סיגנל וציסטות בתוך ה-labra. הבוחנים תיעדו כל בצקת שנמצאה בעצם וכל פציעה שנצפתה בסחוס ואז התאימו את תוצאות בדיקות ה-MRI לממצאי הארטרוסקופיה.

מסקירות ה-MRI עלה כי בכל החולים נמצאו פתולוגיות של ה-labra שנעו ברמת חומרתן בין סיגנל מוגבר בתוך ה-labra לבין ניתוק וקרע. בנוסף נמצאו שינויים בסחוס ה-acetabulum, שנעו בחומרתם בין דרגה II לדרגה IV. בארטרוסקופיה נמצאו קרעים ב-labra, התנתקויות של סחוס ה-acetabulum ומפרק ה-labra, וחתכים סחוסיים שנעו בין רמות חומרה III ל-IV, בכל החולים.

החוקרים מוצאים התאמה גבוהה בין בדיקת הארטרוסקופיה ותוצאות ה-MRI בכל הנוגע לאי התקינות של ה-labra והסחוס. אולם, הם מוצאים קשר חלש בלבד בין תוצאות ה-MRI לבין הממצאים הארטרוסקופיים בכל הנוגע להערכת שיעור הקריעה.

החוקר הראשי מדגיש כי למרות שתוצאות המחקר נראות מבטיחות בכל הנוגע לאיבחון ולשיקום במקרי קריעה של ה-labra, המחקר נערך בהיקף קטן. הוא ועמיתיו מתכננים מחקר המשך בו יבדקו גם מעורבות של הקפסולה ושל הרצועות, ובנוסף יבוצע מעקב אחר תוצאות הניתוח.

רופא אחר שהשתתף בכנס הסביר כי קריעה של ה-labra עלולה להתרחש בשחקני גולף חובבנים ומקצועניים כאחת, וכי יש לאבחן במדויק את כאב הירך בחולים אלה.

הוא מוסיף כי בדיקת ה-MRI יכולה ליצור הבדלה בין tendonitis של הירך, שסביר יותר בקרב חולים מבוגרים יותר, ובין קריעה של ה-labra, שעלולה ליצור צורך בביצוע תיקון ארטרוסקופי בחולים הצעירים יותר. לדבריו, בכל מקרה החולים חפצים לחזור לחייהם הפעילים ויש לאבחן אותם במדויק ולטפל בהם באופן המתאים.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה