מיאסטניה גרביס מעלה את הסיכון לסיבוכי הריון

דו”ח חדש מצביע על כך שחולות הסובלות ממיאסטניה גרביס (MG) נמצאות בסיכון גבוה יותר לסבול מסיבוכים בזמן הלידה בהשוואה לנשים בריאות.

החוקרים ציינו שלמרות שהריון אינו מחמיר בטווח הארוך את המחלה, לעיתים MG מופיעה לראשונה בזמן ההריון, לרוב בטרימסטר הראשון או מיד לאחר הלידה.

ממצאים אלו מבוססים על מידע שנאסף מלידות בנורווגיה בין השנים 1967-2000 ובו הושוו בין היתר 127 לידות של נשים שסבלו מ-MG ל- 1.9 מיליון לידות של נשים שלא סבלו מהמחלה. עפ”י החוקרים זהו מחקר קוהורט ראשון מסוגו שמשווה לידות ויילודים של נשים עם MG לקבוצת ביקורת רחבה כל כך ועל פני תקופה של יותר מ- 30 שנה.

שיעור סיבוכי הלידה בקרב היולדות שסבלו מ-MG היה 41% בהשוואה ל- 32.9% בקבוצת הבקרה, במיוחד אמורים הדברים לגבי פקיעה מוקדמת של הקרומים, ארוע ששיעורו בקרב החולות המיאסטניות היה גבוה פי 3. נשים אלו נאלצו לעבור יותר התערבויות במהלך הלידה ופי 2 ניתוחים קיסריים.

מבחינת היילוד שכיחות הפגיעות הנאונטליות היה גבוה יותר אך לא בצורה משמעותית (3.9% לעומת 1.9%). מתוך חמשת הילדים שנפגעו בלידה מקבוצת ה-MG, שלושה נפטרו סמוך ללידה.

החוקרים סיכמו שהתוצאות מראות של-MG השפעה הן על הלידה והן על היילוד ושבעתיד צריך יהיה לזהות את החולות שנמצאות בסיכון מוגבר ולבדוק האם ניתן לשפר את התוצאות באמצעות טיפול מיוחד.

Neurology 2003;61:1362-1366

“>לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה