עיניים

הנציבות האירופית אישרה את השימוש בואביסמו (Vabysmo) לשימוש תוך-עיני (הודעת רוש)

עין

נתונים ממחקר שלב III הראו כי אנשים עם nAMD וDME-, שטופלו בואביסמו במרווחים של עד ארבעה חודשים, השיגו תוצאות דומות בהשוואה לקבלת טיפול עם aflibercept שניתן כל חודשיים.

 

  • בנוסף, חולים שטופלו בואביסמו קיבלו מספר חציוני של זריקות נמוך בעד 33% בהשוואה ל- aflibercept.

 

  • הפחתת מספר זריקות העיניים לאורך זמן עשויה לאפשר שגרת טיפולים בעלת עומס טיפולי מופחת על המטופלים, המלווים שלהם ומערכות הבריאות.

 

  • ואביסמו מכוונת ומעכבת בו זמנית שני מסלולי מחלה הכוללים Ang-2וVEGF-A הקשורים למספר מצבים ברשתית הפוגעים בראייה.

חברת רוש הודיעה לאחרונה כי הנציבות האירופית אישרה את תרופת ואביסמו (פאריסימאב) לטיפול בניוון מקולרי גילי מהסוג ‘הרטוב’ (nAMD) ובצקת מקולרית על רקע סוכרת (DME). מחלות אלו הקשורות לרשתית העין הן שניים מהגורמים המובילים לאובדן ראייה ברחבי העולם, ומשפיעים על יותר מ-40 מיליון אנשים.

“אנשים רבים עם ניוון מקולרי גילי ובצקת מקולרית על רקע סוכרת מתקשים לשמור על שגרת ההזרקות וביקורי הרופא החודשיים שלהם הנדרשים לעיתים קרובות עם הטיפולים הניתנים כיום, ולמרבה הצער ראייתם עלולה להיפגע כתוצאה מחסר בטיפול”, הסביר פרופ’ רמין טדאיוני, ראש מחלקת עיניים בבתי החולים לאריבואזייר, סנט לואיס ורוטשילד בפריז, והנשיא הנבחר של האיגוד האירופאי של מומחי רשתית (EURETINA). “לאנשים באירופה החיים עם מצבים אלה, האישור שהתקבל היום סולל את הדרך למנגנון פעולה חדש הראשון מסוגו מזה עשור. מנגנון זה יכול לשפר ולהגן על הראייה של אותם אנשים ולאפשר להם לקבל פחות זריקות לאורך זמן”, אומר טדאיוני.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה